𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره
𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰، تا این لحظه: 3 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)، تا این لحظه: 3 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱، تا این لحظه: 18 سال و 8 ماه و 7 روز سن داره
𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶، تا این لحظه: 2 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 3 سال و 4 روز سن داره
𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 1 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره

داستان های خواهر بزرگ 13 ساله

بیاید دنیا رو رنگی کنیم🌈

اینستاگرام/واقعیت

1400/10/8 1:11
385 بازدید
اشتراک گذاری

یادمون باشه

این ما هستیم که باید

بر روی تکنولوژی کنترل داشته باشیم

نه برعکس!

چرا جای خوبی نیست؟

بخشی از نظرات افراد مختلف:

_همش ظاهره و زندگی برای دیدن دیگرانه

_چون اطلاعاتی که میخوان بقیه بدونن منتشر میشه نه واقعیت ها

_چون به جای این که ما کنترلشکنیم اون داره ما رو کنترل میکنه

_از بس همه قشنگ و رویایی توش زندگی میکنن

_ چون در ناخداگاه افراد *ظاهر زندگی دیگران رو با باطن زندگی خود مقایسه نکنید* مقایسه میشه و فقط بستکی به جنبه اون شخص داره

_چون فقط لحظات شادی رو نشون میده

از یکی از بلاگر های درسی شنیدم که میگفت من 5 روزه 1 کلمه درس نخوندم!

ولی مجبورم تمام این 5 روز پست و جملات درسی و انگیزشی بذارم تو پیجم چون بلاگرم!

به خاطر این که شاید یکی با دیدن اینا بره درس بخونه...

ولی خب داشت خودش رو گول میزد و اذیت میشد

حالا منم نظرم رو میگم

بعضی از پیج ها رو که یک مدت فالو میکردم تو تمام استوری ها میگفتن:

لبخند بزن. روز خوبی داشته باشی.

چالش شکرگذاری میذاشتن و تازه... کلی قربون صدقه من و هزاران فالوری که داشتن میرفتن!

اما یک مدت بعد، بدون این که من متوجه بشم داشتن یک چیزی رو به خورد من میدادن و اون این بود که:

تو کافی نیستی، تو کافی نیستی!

من به این نتیجه میرسم که

چقدر زندگی من کم داره!

چقدر از هر نظر کم دارم.

چرا من دارم اینشکلی زندگی میکنم

اصلا چرا من این شکلی ام؟

چرا خونه زندگی من این شکلیه؟ این چه لباس هاییه من دارم؟

و هزاران چیز دیگه...

مهم ترین تاثیرش اینه که به شما میقبولونن که باید تغیر کنی و زندگی الانت اصلا کافی نیست...

تمام چیز هایی که گفتم کمبود اعتماد به نفس میاره!

خواسته ما این میشه که زیبا ترین چهره رو داشته باشیم!

گرون ترین چیز ها رو بپوشیم و بخریم و بخوریم!

که چی؟ که عکسش رو بذاریم تو پیجمون

که مخاطب جمع کنیم

که از راه اینستاگرام درآمد داشته باشیم 

که اینجوری استقلال داشته باشیم

که اینجوری حالمون خوب باشه و خوشبختی بیاد سراغمون!

یک نکته ریزی هست. این که ناخداگاه ما رئ به سمت کلوکسیون داشتن هدایت میکنن!

فرقی نداره کلوکسیون چی؟

ولی هرچی بیشتر بهتر!

کلوکسیون ماگ، لاک، خودکار، دفتر،زیولالات و هر چی که به زهنتون میرسه

اینجوری مصرف گرایی رو رواج میدن

که اصلا یکی دو تا کافی نیست...

چون تو به اون چیز علاقه داری باید یه عالمه ازش داشته باشی!

و یک چیز خیلی خیلی مهم اینه که...

زندگی به صورت تنها رو رواج میدن!

یعنی اگر بدون خانواده و توی خونه مستقل زندگی کنی خیلی موفق تر و باکلاس تری!

اگر متاهلی بهتره بچه نداشته باشی و فقط خودت و همسرت!

کلا هر چی خانواده و پدر و مادر و خواهر و برادر و... کمتر بهتر...

اگر خانواده ای تو جامعه سست باشه باید فاتحه اش رو بخونیم...

بچسبین به خانواده تون! پدرتون مادرتون خواهر و برادر و همسر و فرزندتون...

همین الان میتونی یک کاری کنی!

هر پیجی که میبینی ذره ای بهت حس بد میده انفالو کن!

هر پیجی که باعث میشه فکر کنی کافی نیستی.

هر پیجی که باعث میشه نسبت به خودت و خانواده و خونه زندگیت و قیافه ات حس بدی داشته باشی!

انفالو کن!

خب بریم سراغ پارت بعدی درس خوندن

بلاخره اتاقمو مرتب کردم(فیلم کج و کوله از میز تحریر)

جاتون خالی خیلی چسبید(عکس تار و داغون از بستنی)

امروز گلدونم جوونه زده

بریم برای کار های امروز

اینم از پیداره روی امروزم

واقعا لذت میبری از این که زمان و چشم های ارزشمندت رو میذاری برای محتوا های بی انتهای بی در و پیکر؟

اگه همش داری حسرت میخوری مقصر خودتی!

خودتو در حدی میدونی که مغزت رو پر کنی از چرت و پرت های بقیه؟

این که بدونی فلانی امروز کجا رفته ناهار چی خورده چیکار کرده چه چیزی بهت اضافه میکنه؟

اگر میبینید بعضی ها هر روز برنامه مینویسن و به همه شون میرسن دلیلش اینه که زمانشون رو سفت گرفتن و نمیذارن بقیه ازشون بدزدند!

واقعا فالو کردن 270 نفر برای برنده شدن یه ماگ ارزش داره؟

اگر قراره انلاین بشید و برید اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگه ای، لاقل 2 تا چیز خوب ببینید که واقعا داره یک چیزی بهتون یاد میده!

چیزی که واقعا به دردت میخوره!

به نظر من بزرگ تریم سرمایه ما زمان ماست

که این سرمایه مهم رو داریم دو دستی تقدیم کسایی میکنیم که فقط حسرت تو دلمون میکارن!

ادامه دارد...

پسندها (9)

نظرات (18)

...
8 دی 00 11:23
😒😏

8 دی 00 13:58
حرفات طولانی و کاملا حق بود


میخوام ساده تر حرفتو بگم
۱۵ سالم که بود خیلیی خونه ی هانیا اینا میرفتم. یه همسایه داشتن دخترش ۱۴ ساله بود و خیلییی دختر خوبی بود خانوادشم وضع مالی متوسط روبه بالا خودشم دختر مذهبی و چادری و اهل نماز و روزه بود و کلا از لحاظ درسی و همه چی این دختره نمونه بود و با منو هانی خیلی رفیق بود
اوایل تیر بود که خاله ی هانیا مرد و اینا رفتن ترکیه منم دیگه نرفتم خونشون و ۱ ماهی از این دختره بیخبر بودم تا موقع برگشتن هانیا که گفت من دیدمش سرتا پا عوض شده و.... منم باورم نمیشد تا اینکه دیدمش!!

یعنی اون دختره کاملا عوض شده بود. رو دستاش تتو و خیلییی چیزای دیگه که اصلن من هنگ کردم!!!
مامانشم به مامان هانیا گفته بود که بلاگر شده و کلا از این رو به اون رو!!! یعنی میگفت همیشه به ما (خودشو پدر دختره منظورش بود) میگه بدبختیم و هیچی نداریم و اینا....

کلا بدبخت و منحرف شد

از اینستا فاصله بگیرین😐💔
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
دقیقا! البته من نمیگم همه ما اینطوری میشیم. اینستا اگر کنترل بشه میتونه مفید هم باشه ولی بیشتر ما استفاده مفیدی از اینستا نمی&zwnjکنیم! مثل همین دختر ۱۴ ساله ای که گفتی. و هزاران نفر دیگه
.
8 دی 00 15:21
عزیزای نی نی وبلاگی من این کامنت بالا رو ندادم فکر نکنین چون اسمش نقطه است منم خودمم تعجب کردم که چنین کامنتی اومده اینجا چون من معمولا نقطه میزارم ولی این کامنت ایموجی برای من نیست و من کامنتی ندادم

8 دی 00 17:24
👌👌👏👏👏👏

8 دی 00 19:17
و منی که اینستارو کلا پاکیدم🙂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
کار خوبی کردی. من نمیتونم پاک کنم چون هم کلاس های کیک پزیم اونجاست هم دکوراتورم و پیج دارم

8 دی 00 19:20
حرف شما متینه، ولی خو پیشرفت از نظر هرکسی یه چیزیه و نمیشه به جای همه تصمیم گرفت و گفت این بده یا اون خوبه

8 دی 00 19:22
آووکادو منم فن پیج داشتم، کلی فالوور تابستون جمع کره بودم🥲ول دیگه پاکیندمش، قبلشم استوری گذاشتم که سه سال دیگه میام
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
البته لازم نیست حتما ادم پاک کنه. از اینستاگرام هم میشه استفاده مفید کرد.
 

8 دی 00 19:25
عاخه من معتاد شده بودم😅وسط کلاس حوصلم سر میرفت، میرفتم استوری میذاشتم
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
این خیلی بده. البته باز هم پاک کردن کلی اینستاگرام تنها راه نیست. بعدا درباره کنترل اینستا هم مطلب میذارم
 
✨🍀𝘼𝙣𝙖𝙝𝙚𝙡 𝙘𝙝𝙖𝙣✨🍀𝘼𝙣𝙖𝙝𝙚𝙡 𝙘𝙝𝙖𝙣
8 دی 00 21:09
خیلی خوب بود که این مطلبو گذاشتی و خودت هم توی کامنتا و هم توی قسمت هایی از پست اگر اشتباه نکنم به این اشاره کردی که اگر کنترل شده باشه میتونه خیلی مفید باشه، چون تقریبا هشتاد درصد مردم دنیا راه درامدشون از اینستا هست و با اینستا زندگی میکنن. اون هم نه از راه های بدی که میدونین منظورم چیه
و خب پس نمیتونیم بگیم اینستا بده و استفاده ای که بعضیا ازش میکنن بده؛
منم خودم یه مدت اینستا داشتم ولی واسه درسا پاکش کردم و فعلا فعلنا هم نصبش نمیکنم چون خودم وقتی میرم توش اصن به سختی درمیام و مثه یه چاله جلوی کارام میمونه^^
ووو همین دیگه خوشحال شدم از همچین اطلاع رسانی ای♡

 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
ممنون از نظرت. بله. منم منظورم کلا افرادی که استفاده مفید از اینستاگرام دارن نیست
سایهسایه
9 دی 00 0:29
من انگیزه میگیرم با کلیپ های اسکرپت بوک و روتین😃

9 دی 00 14:28
سلام🤗
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
سلام عزیزم 💜🔮🌌

9 دی 00 14:28
اناهید

9 دی 00 14:30
شما همون پیجی رو نداری که 
وقتی داری کیک خامه کشی می کنی فیلم میگیری؟؟؟؟؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من؟ نه. تو پیجم عکس کیک هام رو میذارم

9 دی 00 14:59
مامانم اینستا داشت اونوقت به جای این که مامانم ازش استفاده 
 کنه ، من استفاده می کردم 😂😂😂😐😐😐
یه عالمه باهاش کار می&zwnjکردم
وای خب مامانم پاکش کرددددد😑😶😶😐😐😐

10 دی 00 15:08
من اینستاگرام نداشتم فقط یک پینترست بود که دیدم به اضافه ی ۱۲ سال هست پاکش کردم الانم فقط واتساپ و سروش و ایتا و شاد و آپارات و گوگل و دارم توی شبکه های اجتماعی😐
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
حالا لازم نبود خیلی به اون +12 توجه کنی

من واتساپ و روبیکا و شاد و بله و تلگرام و گوگل و آپارات و اینستاگرام دارم

10 دی 00 15:14
من فقط اینستا رو برای افکت و فیلتر های دوربینش استفاده میکنم البته ندارمش ها ولی با گوشی دختر عمم میرم داخلش لبا افکت هاش عکس میگیرم الانم چند ماهی میشه اصلا از افکت هاش هم استفاده نکردم ولی اصلا از اینستا خوشم نمیاد و ازش استفاده نمیکنم😐
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
هرچی کم تر بری اینستاگرام بهتره. منم جمعه ها کلا نمیرم

10 دی 00 15:15
اینستا اگر کنترل بشه عالی میشه اگر نشه آدم و به راه های بد میبره و بدبخت میشیم😐

10 دی 00 16:41
من اصلا نمیرم اینستاگرام😐
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
کار خوبی میکنی