𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره
𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰، تا این لحظه: 3 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)، تا این لحظه: 3 سال و 2 ماه و 2 روز سن داره
𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱، تا این لحظه: 18 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره
𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶، تا این لحظه: 2 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 3 سال و 7 روز سن داره
𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 1 سال و 11 ماه و 1 روز سن داره

داستان های خواهر بزرگ 13 ساله

بیاید دنیا رو رنگی کنیم🌈

بی مقدمه

1402/8/4 21:31
288 بازدید
اشتراک گذاری

خواهرا برادرا، اگر مطالب زیر رو خوندین و بهتون برخورد باید بگم اصلا برام مهم نیست و میتونین برین بمیرین اگر خیلی ناراحتین. 

بی مقدمه میگم

ریدم تو آزادیتون، ریدم تو ابادیتون، ریدم به زن تون، ریدم به مردتون، ریدم به زندگی ای که فقط حق خودتون میدونیدش و ریدم به میهنی که ازش دم میزنید و هیچی ازش نفهمیدین. 

ریدم به آبان نود و هشتتون و ریدم به دی نود و شیشتون. 

و ریدم به بیست و پنجم شهریورتون. 

ریدم به قبر محمدمهدی کرمی و محمد حسینی و مجیدرضا رهنورد. و پیشاپیش ریدم به قبر اون قاتلای نجسی که اسم نجسشونو به زبونم نمیارم و انشالله تک تکشون به درک واصل میشن و به فاضلاب تاریخ می پیوندن. 

احترامی هم به مرده نمیذارم اصلا. چجور شما تو تویتر هشتگ میزنین آرمان علی وردی نفله شد و هشتکای دیگه ای که شرمم میاد بگم. 

از اون قاتلای کثیف متفرم. ارزو میکنم خودشون بمیرن، خانواده هاشون بمیرن و بسوزن و هیچ نسلی ازشون نمونه، هواداراشون اونایی که اشک تمساح میریزن براشون، اونایی که توجیه میکنن کار کثیفشونو با جملاتی مثل اره نقششون در قتل زیاد نبود و.. و اونایی که دل برای مادراشون میسوزونن و دل برای خانواده مقتول بیچاره نمیسوزونن و وقتی فیلمای قتلشو میبینن خفه خون میگیرن، همشون بمیرن.

و ارزو میکنم اون نفر هفتاد و یکمی که شاهد اون همه قصاوت بود و وایستاد و تماشا کرد و خندید انگار که قبر پدرشو دیده، و چون نقش مستقیم در قتل نداشته عین اب خوردن به زندگیش ادامه میده، نه. ارزو میکنم اون نمیره. سال های سال زنده باشه و هر شب خواب اون صحنه ها رو ببینه و هر روز چشمای ارمان جلوی چشمش باشه و تا اخر عمر یادش نره و هر روز بسوزه و خاکستر بشه و روز بعد زنده شه و دوباره بسوزه و دوباره و دوباره و دوباره

نمیدونم الان امثال میلاد ارمون و باقی نجاستایی که الان تو زندان دارن میپوسن و انشالله به زودی میرن بالای دار چه حسی دارن نسبت به کاری که دقیقا یک سال پیش تو همین ساعات با جوونی که ناخن انگشت کوچیکه پاش از کل خاندانشون با ارزش تره انجام دادن دارن، 

احتمالا تا امروز هم فکر میکنن که ازادی میخوان. و عمیقا امیدوارم که همشون.. مثل اونی که به ذهنش رسید رون پاهاشو ببرن که فرار نکنه، اونی که اول به ذهنش رسید لختش کنه و به خصوص اون زن نجاستی که جای پاشنه کفشاش رو صورت برادرم و صدای کثیفش اتیشم میزنه، امروز بفهمه که از زندگی آزادی نمیخواد. آزادی اونو به ارامش نمیرسونه چون حرومزاده ای مثل اون از زندگی یه پدر میخواد. 

همین. 

پسندها (3)

نظرات (29)

ᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛ
4 آبان 02 21:35
از اینجا تا قبر مهسا و نیکا و باقی نجاساتی مثل اینا همچنین🌚🙏🏿
Hossein (-:Hossein (-:
4 آبان 02 22:16
خیلی هم عالی و خوب 🙃👍
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
ببخشید بابت ادبیات نامناسب. 
ولی ادم تا یه جایی حوصله داره مودب باشه کوتاه بیاد منطقی حرف بزنه 
madeline
5 آبان 02 8:48
حالا تو فقط یه دکتر برو اسهالت خیلی شدیده فک کنم😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اول تو اسم و فامیلتو بگو که حواسم باشه پیش تو نیام🌚
madeline
5 آبان 02 8:49
واااای اسما!مردم از خنده چی بود این؟؟😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
انشالله یکی دو هفته دیگه خودمم که بخونم خندم میگیره. ولی فعلا همونا که بالا گفتم
madeline
5 آبان 02 10:07
نمیدونم شاید خودتم خندت بگیره ولی خیلی شدید بود لعنتی😂😂
پیش من چرا بیای؟&zwnj؟😂😂
یه دکتر خوب پیدا کن خودت دیگه😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اونقدرا هم شدید نبود باور کن. میتونستم به جای "ریدم تو" یه چیز دیگه بگم. 

نه بابا نیاز نیست
madeline
5 آبان 02 10:23
آخی😂😂
میدونم چی میتونستی بگی ولی خب اینجا جاش نبود دیگه😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
چیزای زیادی میشد گفت ولی سایت مختلطه متاسفانه 
بعدم میترکیدم
madeline
5 آبان 02 10:25
حالا بذار یه سوالم بپرسم ازت😂😂تو رو این آرمان بیچاره کراش داری؟&zwnj؟😂😂آخه این سطح از عصبانیتو واسه اون عجمیان بدبخت نداشتی مثلا.یه جوری این خاصه برات انگار😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب. این کامنت اینقدر سرشار از بلاهت و حمق بود که نمیدونم چطور شایسته جواب دادن دونستمش. 
اما به هرحال. "کراش" در اینجور مسائل شاید برای شما و اطرافیانت تو جایی که شما زندگی میکنی صدق کنه، اما ما معمولا به این میگیم نگاه خواهرانه و دلسوزی. 
اساسا حدود صد تا صد و بیست نفر شهید امنیت دادیم. من اگر بخوام برای همشون اینحد عصبانی بشم که باید برم تیمارستان. 
شهید آرمان با بقیشون یک سری تفاوت داره. مثلا این که سنس از اکثرشون پایین تر بود، بقیه اکثرا یا با لباس نظامی بودن یا دست کم با چند نفر دیگه با هم تو معرکه بودن. 
عجمیان هم همینطوره. اولا که سنش بیشتر بود و دوما خیلی درد نکشید و یکی دو ساعته شهید شد و سوما دست کم لباس نظامی تنش بود. و جدای از اون این هنه عصبانیت معنی نمیده براش چون خونخواهیش تا حدودی انجام شده درسته همه قاتل ها مجازات مناسبی دریافت نکردن ولی بلاخره دو نفر اعدامی کم چیزی نیست. 
madeline
5 آبان 02 10:27
آره واقعا.....
حیف شد از ادبیاتت میتونستیم بیشتر بهره ببریم😂😂
وای لعنتی هنوز دارم میخندم چی بود این واقعا؟؟😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اقا راستی تو نی نی سایت میری؟ حواسم نبود که ترکیدن اصطلاح نی نی سایتیه. 
اره من خیلی مودبم واقعا همتونم شاهدین. ولی این دلیل نمیشه یه روی دیگه نداشته باشم. تو مدرسه هم همینه. اخرای هفتم بلاخره تو یه دعوا تو اردو بچه ها فهمیدن یه روی دیگم دارم. 

امسال دوستم صدام میزنه زاهد منحرف
madeline
5 آبان 02 10:32
نه نی نی سایت ندارم میدونم چه سایتیه ولی استفاده ای نمیکنم ازش😂😂زاهد منحرف باحاله واقعا😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اونجا به لغو کاربری شدن میگن ترکیدن. 

 
madeline
5 آبان 02 10:33
یکی از کامنتامو نذاشتیا😂یا نیمده؟؟😉
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نذاشتم چون هنوز جواب ندادم. اگر تایید کنم یادم میره جواب بدم
madeline
5 آبان 02 10:35
اوکی😁😁
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
چه ذهن سمی ای داری ناموسا. 
madeline
5 آبان 02 10:40
نه بابا😂😂البته آره من کلا ذهنم خیلی سمیه ولی اگه به خاطر اون سوالم میگی چیز عجیبی نیست کلا تو یه سنی مدل علایق آدم فرق میکنه حتی به .... 😂😂شوخی بود البته😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نه اصلا کلا میگم😀
کمتر کسی رو دیده بودم از من ذهنش سمی تر باشه
madeline
5 آبان 02 10:45
خب خوبه لِوِل بالاتر از خودتم دیدی😂😂البته حالا یه چهار پنج وقت داری به من برسی😂😂
madeline
5 آبان 02 10:49
چرا جای ... سه نقطه گذاشتی&zwnj؟؟🤔😂
madeline
5 آبان 02 10:57
نه اتفاقا حمق و بلاهت نیست.حرف من شوخی بود ولی همچین چیزی وجود داره واقعا.نحوه ی ابراز علاقه ی عجیب بعضی دخترا به شهدا رو شاید خودتم دیده باشی.کلا تو سن ۱۳_۱۴سالگی و حتی بالاتر این مدل احساسات هست کاملانم غیر ارادیه.برا همه هست حالا مذهبیه ممکنه نسبت به شهید ابرازش کنه یکی دیگه نسبت به خواننده و بازیگر.دست خود آدمم نیست بلوغ و هورمونا و این حرفا پس حرف دور از ذهنی نزدم چیز کثیفیم نیست که اینجوری ابراز براعت و انزجار میکنی از حرفم😂البته حرف من درمورد تو شوخی بود ولی این چیزا هم وجود داره.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
ابراز علاقشون برای شما عجیبه. وگرنه من دارم تو همچین محیطی زندگی میکنم و الان میدونم که اگر دو سال پیش میدیدم اون مدل ابراز علاقه رو برام عجیب بود ولی الان که از نزدیک دیدم میدونم که مدت و ادبیات ابراز علاقه هرجوری هم که باشه باز هم به شهید به چشم یه شهید یا نهایتا به چشم برادری نگاه میکنن. فقط طرز ابراز علاقه بعضیا ممکنه برای ادمایی که تاحالا تو اون فضا نبودن عجیب باشه. 

و اتفاقا بسیار بسیار چیز کثیفیه. مثل این میمونه یه یکی بگی که روی (بلاتشبیه) حضرت علی اکبر فلان که اینقدر ازش استوری میذاری؟ 
و من قطعا اون کامنت رو بعد از چند روز پاک خواهم کرد. 
madeline
5 آبان 02 11:01
یعنی انقدر شهدا رو دور میبینی از احساسات طبیعی انسانی که تو همچین بحثی اسمشونو پاک میکنی؟؟عجیبه چون حتی بی حرمتیم نشد به کسی😅
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
از نظر شما کراش زدن روی شخصی که الان نصفه نیمه زیر خاک تجزیه شده یک احساس طبیعی و انسانیه؟ 
و من برای این که ببینم بی حرمتی شده یا نه با خودم فکر میکنم
که اگر شخص شهید مذکور به هر طریقی میتونست بخونه اون کامنت یا پست ها حالا هرچیزی رو چه حسی بهش دست میداد؟ بعد تصمیم گیری میکنم که ایا بی حرمتی شده یا نه. 
madeline
5 آبان 02 11:07
منم نگفتم به دید دیگه ای نگاه میکنن😂جنس احساسو میگم که همونه درمورد خواننده بازیگرام بعصیا میگن داداشمه مثلا😂فارغ از  جنس احساس اون چیزی که مثلا تفاوت ایجاد میکنه مدل تفسیر اون احساس توسط خود فرد مطابق با تربیت و عقایدشه.مثلا چی باعث میشه یکی درمورد چشمای خوشگل شهید حرف بزنه یا قربون صدقش بره😂همون حضرت علی اکبرم زیاد اگه یکی به جای مسائل مذهبی و اخلاقیش درمورد قد و بالاش و چشماش  اینا حرف بزنه عجیبه برا من.فقط فرقش اینه که علی اکبر مال ۱۴۰۰ سال قبله و یه چهره ی مذهبیه و با کساییه که الان عکسشون دستمونه فرق داره😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من درباره قد و بالا و چشم و ابرو حرف زدم؟ اصلا بیشتر از یک بار اسمش هم نیاوردم تو این پست. 
به نظرم قربون صدقه شهید رفتن در ملا عام این کار درست نیست به خاطر همین طرز قضاوت ها و درنهایت مخدوش شدن حرمت شهید مذکور. ولی ادم میتونه به همون شکل قربون صدقه برادرشم بره. 
خب چون شما تو اون فضا نیستی. منم وقتی نبودم برام عجیب بود. 
ما به هیچ وجه شهید رو با حضرت علی اکبر مقایسه نمیکنیم البته ولی شهیدم در نظر ما یک چهره مذهبیه و با عکسش هم کار خاصی نمیکنیم. نهایتا ادیت میزنیم میذاریم پروفایل
madeline
5 آبان 02 11:12
کراش زدن طبیعی و انسانیه کراش زدن رو شهید از نظر من چیز جالب و صحیحی نیست ولی خب احساسات آدما از دستورالعمل پیروی نمیکنن😂😂و کلا نظر من اینه اگه کسی همچین حسی به شهید داره بهتره به احترام همون شهیدم که شده ابرازش نکنه حداقل😂درمورد حرمت و بی حرمتیم که خب نظرمون کلا متفاوته و کلا از نظر من لازم نیست موقع صحبت احساسات امواتو مد نظر قرار بدیم و حدس بزنیم هرچند بعید میدونم موقع نوشتن پست بالا خودتم به حرفت اهمیت داده باشی و احساسات فرضی هیچکدوم از کشته های این چندساله رو در نظر گرفته باشی که خب از نظر من اصلا لازمم نیست ولی خب نظر خودت یه چیز دیگست😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
کراش زدن احساس طبیعی و انسانیه ولی تا یه جایی. اگر به صورت عجیب غریب باشه مثل کراش زدن روی هم متوفی ای چه شهید چه غیر شهید یا مثلا حیوان و.. دیکه احساس طبیعی و انسانی نیست و میشه اختلال. مثل نکروفیلیا. 
نگران نباش کسی چنین حسی به شهید نداره. اگرم خیلی بخوایم منفی فکر کنیم انگشت شمار. 
از نظر من باید مد نظر قرار بدیم اتفاقا چون دستشون از دنیا کوتاهه. خصوصا شهید که حرمتش خیلی مهمه. ولی درباره کشته ها باید بگم که به اندازه کافی در پست هام احساساتشون رو درنظر گرفتم و دیگه بسه. چون از طرفداری همونا چیزایی دیدم تو تویتر که قابل گفتن نیست. درضمن به شخص فوت شده ای در پست من بی احترامی نشده 
madeline
5 آبان 02 11:19
میدونم تو نگفتی منظورم تو نیستی همون ابراز علاقه های عجیبو گفتم😂آره منظورمم نبود که با عکس کار خاصی میکنن منظورم این بود که این آدما به هرحال دردسترس ما هستن و بعد انسانی تری دارن برخلاف کاراکترایی مثل علی اکبر که بعد کاملا معنوی دارن
حالا درمورد این موضوع من حرف آخرم اینه که به هرحال احساساتو آدم نمیتونه سرکوب کنه هرجا جلوشو بگیری از یه جا دیگه به یه شکل دیگه خودشو نشون میده تو همه آدمام جنس احساسات شبیه همه حالا چه مدهبی چه غیرمذهبی کراش زدن تو نوجوونیم همینطوره حالا با توجه به چهارچوبا و دنیای ذهنی و محدودیتایی که هرکسی برا خودش درنظر میگیره شکل ابرازش متفاوت میشه پس حالا علاقه ی متفاوت یا به اصطلاح کراش زدن یه آدم مذهبی رو یه شهید هرچند چیز زیبایی نیست ولی آنچنان هم دور از ذهن نیست😁
امیدوارم از شوخیمم ناراحت نشده باشی😅
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
درمورد احساسات که مذهب اونقدرا هم جلوی ما رو نگرفته نهایتا سلیقمونو تغییر داده. برای بروزش به شهدا متوسل نمیشیم. بفرما تو جمع خودمون میبینی که دقیقا در جای درست استفاده میشه🤣 
شوخی شما فقط یک سرش به من برمیگرده. اون سر دیگش چی
madeline
5 آبان 02 11:23
نکروفیلیا میل جنسی به جسده.اینجا کسی عاشق جسد نمیشه حتی عاشق خود شهیدم نمیشه عاشق تصویر ذهنی خودش از اون شهید میشه که البته همونطور که گفتی اگه افراطی باشه میتونه به یه جور  بیماری روانی تبدیل بشه(کراش زدن رو آدمای معروف و بازیگر و خوانندهام میتونه همونجور باشه)
وقتی میگی ریدم تو آبان ۹۸ مثلا یعنی احترام کل آدمایی که تو اون تایم کشته شدنو نگه داشتی😂😂البته گفتم که برای من یکی حداقل اصلامهم نیست احترام گذاشتن یا نگذاشتن به مرده کلا خوبه آدم حین نوشتن احساساتشو بی پرده بیان کنه حالا به نطر من اگه به آدم زنده ام توهین شد مهم نیست چه برسه به مرده😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نکروفیلیا به میل جنسی به جسد محدود نمیشه و شاخه های مختلف داره. 
منم در خود آبان نود و هشت و کشته های خیالیش منظورم نیست. در تصویر ذهنی ای که بعضیا ازش دارن. 
madeline
5 آبان 02 11:24
خب خوبه پس.منظور منم همون تغییر سلیقه بود
سر دیگش چیه؟؟😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب سلیقمون به شهید که متمایل نمیشه😐 به یک تیپ دیگه انسان زنده تغییر میکنه. 

من الان بگم تو روی حوله حمام کراش زدی مثلا. یه سرش به تو برمیگرده. اون سرش به چی؟ 
madeline
5 آبان 02 11:29
کشته های خیالی؟؟یعنی چی؟؟آدمایی هستن که عکس و اسم و همه چیشون مشخصه بعد همشون خیالین؟؟حالا مثلا ۱۵۰۰ نفرو قبول نداری اوکی ولی ۲۰۰_۳۰۰ نفرو که آمار رسمی خود حکومت بودم قبول نداری؟؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
دقیقا در حد همون سیصد و خورده ای نفر قبول دارم که نه خود حکومت بلکه یک سازمان جهانی که یادم نیست کدوم بود اعلام کرده. ولی هزار و پونصد نفر در یک روز تراشوات ذهن مریض برانداز جماعته و خیالی
madeline
5 آبان 02 11:32
نگفتم به شهید برمیگرده که.اونایی که رو فلان خواننده ای که مثلا قرار نیست هیچوقت ببیننشم کراش میزنن آپشنای در دسترسی به جز اون خواننده هم دارن اون دیگه نهایتشه فقط😂 شوخی من دو سر نداشت اگه منظورت اینه که بی حرمتی به علی وردی بود مثلا.اون که اصلا نقشی نداشت این وسط😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
البته خواننده اگر ایرانی باشه شاید یه درصدی احتمال داشته باشه ها.. بلاخره اونام باید ازدواج کنن ادم فضایی نیستن. وای فنای ماکان بند خیلی سمن. امیررررر گریه نکنیاااااا. درد. 

خا حالا دیگه دست از سر شهید علی وردی و مبحث کراش روی شهدا بردار و پیشنهاد میکنم که دیگه جایی این شوخی رو تکرار نکن. 
madeline
5 آبان 02 11:39
۱۵۰۰ نفرو نمیدونم ولی قطعا از ۲۰۰_۳۰۰ نفر بیشتره(۲۰۰ نفرو رحمانی فضلی گفت بیشتر از ۳۰۰ نفرم عفو بین الملل ۱۵۰۰ نفرم رویترز)حتی اسامی که مشخص شدنو نگاه کنی بیشتر از این حد میشه.عدد واقعی از نظر من یه چیزی بین این دوتاست کلا آبان ۹۸ بحثش فرق داره آدمایی که اون ماجرارو شکل دادن از پایین ترین طبقه های اجتماع بودن برخلاف ۱۴۰۱ که مال طبقه ی متوسط بود پس طبیعیه که صداشون اونقدرام بلند نبود و دیده نشد و حتی آمار درستیم به دست نیومد دغدغشونم چون اقتصادی بود خیلی بازتاب جهانی حتی پیدا نکرد(دیدگاه جامعه هم متفاوت بود اونموقع البته) بازم برخلاف ۱۴۰۱ به هرحال وقتی همون ۲۰۰_۳۰۰ تا رو قبول داری یعنی همه کشته ها خیالی نیستن دیگه😅
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
همون عفو بین الملل. یادم اومد. 
نگفتم همه خیالین.
madeline
5 آبان 02 11:41
واااای فنای گلزار فقط😂البته هیچکدوم به پای فنای bts نمیرسن از شدت سم بودن😂آره این بحث کراشو اینارو تموم کنیم دیگه
مرسی از پیشنهادت ولی گفتم که خیلی تو بحث شوخی و اینا معتقد به حفظ حرمت ها نیستم😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
فنای گلزار به حدی سمن که فکر میکنم دارن مسخره بازی درمیارن. 
آرمی ها به مراتب نچسب تر از تتلیتی هان
madeline
5 آبان 02 11:43
گفتی" منم منظورم در خود آبان نودو هشت و کشته های خیالیش نیست"
بیخیال اصلا برم من دیگه😂
باحال بود موفق باشی😁
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب حالا کشته های نیمه خیالیش
ᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛ
5 آبان 02 11:50
مدلین جان خواهر
 ببین درمورد کراش صحبت نمی&zwnjکنم... خیلیا هستن که حالا شهیدم نیستن و خود من به شخصه به چشم برادرم نگاهشون میکنم

شهید آرمانم برای من و اسما هم یکی از اوناست، اگه برادرمون نبود و بحث کراش بود که اصلا داداش آرمان صداش نمیکردیم

ولی خب بحث بحث اینه که شما اطرافت چی میبینی... شاید اصلا نگاهت به مذکرا فرق می&zwnjکنه...

شنیدی میگن کافر همه را به کیش خویش پندارد؟🗿
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب طبق روال سابق وبلاگ به کامنتایی که کس دیگه ای رو خطاب قرار دادن جواب نمیدم و میذارم شخص خطاب شده جواب بده. تا در بحثشون هم دخالت نکرده باشم
madeline
5 آبان 02 11:58
تو فاطمه سانایی دیگه؟؟میدونم گفتم که شوخی بود😂حالا نگاه منو کاری نداشته باش شما😂 کلا همین خواهر برادری با امواتم عجیبه برام هرچند خب طبق عقاید شما شهدا زنده و حاضرن و طبق باورای من موضوع عجیبه اصلا فکر کنید شوخی عجیب و شاید خارج از چهارچوب من جوابی بود به این پست عجیب که البته توش به خیلی چیزا بی حرمتی شده(اهل تقدس گرایی نیستم هیچ ایرادیم نداره از نظرم ولی خب هرچیزی رم میشه جواب داد) خوبه؟؟ 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
بی حرمتی رو کی اول شروع کرد؟ من از اولم گفتم با خود کشته شده هایی که نام بردم مشکلی ندارم. صرفا با کلید واژه ابان نود وهشت و امثالش بودم. بفرما خواهر من. بفرما برو تویتر ببین بیحرمتی یعنی چی. برو دو روز تویتر بچرخ اونوقت میفهمی اتفاقا من خیلی احترام گذاشتم نسبت به کارای طرف مقابل 
بله فاطمه ساناست
ᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛ
5 آبان 02 12:12
حالا بگین فاطمه راحت ترم... راضی به زحمت نیستم
والا نگاه تو حتما ارثیه... نگاهت و دلیل تولیدت واقعا شبیهن بهم 🌚

همین عجیب بودن این موضوع برات بازم برمیگرده به همون قضیه نگاه...

خیر خوب نیست، توهین توهینه دیگه؟🗿