𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره
𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰، تا این لحظه: 3 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)، تا این لحظه: 3 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱، تا این لحظه: 18 سال و 8 ماه و 7 روز سن داره
𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶، تا این لحظه: 2 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره
𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 3 سال و 4 روز سن داره
𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 1 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره

داستان های خواهر بزرگ 13 ساله

بیاید دنیا رو رنگی کنیم🌈

برای انگشتر شکسته

1401/8/28 23:32
546 بازدید
اشتراک گذاری

میخوام برات از ته ریش بگم. از پیراهنی که روی شلواره. از یقه بسته. از کوله پشتی که داخلش کتابای حوزه و عمامه است.

همون عمامه ایی که برای بعضیا فقط یه تیکه پارچه است ولی برای اون یه تیکه پارچه آدم میکشن.

 یک طلبه بسیجی بود.

از حوزه اومد بیرون و رفت تو مسجد محل. با دوستاش چند ساعتی اونجا موند و سرگرم حرف زدن شده بودن که خبر رسید اکباتان شلوغ شده.

خودشون رو با موتور رسوندن اونجا. یک عده داشتن شعار میدادن یه عده سطل اشغال اتیش زده بودن. 

رفتن جلو  که اوضاع رو اروم کنن که از بالای ساختمون ها شروع کردن سنگ  پرتاب کردن. برای همین تصمیم گرفتن اونجا رو ترک کنن. با دوستاش خداحافظی کرد. کوله اش که عمامه و کتاب های حوزه داخلش بود انداخت پشتش و تصمیم گرفت از بین انقلابیون، تظاهرات کنندگان، معترضین، اغتشاشگران، اوباش، هرچی  که شما میگید، رد بشه  که هم تعدادشون رو بفهمه هم خودش رو به پایگاه بسیج برسونه.

یکی از همون... بیشرف ها به ریش و پیراهن و یقه بسته اش شک کرد.

پیامک زد به دوستاش که یک بسیجی با فلان لباس و فلان کوله و فلان چهره و... داخل جمعیته. اون ادما پیداش کردن. ازش پرسیدن بسیجی هستی؟ جواب نداد. دوره اش کردن. یک  نفر کیفش رو کشید و عمامه و کتاب های حوزه رو تو کیفش پیدا کرد. داد زد : آخونده آخونده. 

میخواد فرار کنه. 30 نفر دنبالش میکنن. یکی میگیرتش و با هم میخورن زمین. همه دورش جمع میشن و حمله میکنن بهش. یکی با چوب یکی با سنگ یکی با آجر یکی با چاقو یکیی با قمه یکی با تیغ کاتر. میبرنش جلو تر 

و غریب گیر میارنش...

آخه من برای کسی که اینقدر دلش سیاهه و اینقدر قساوت قلب داره که از مرگ یه جوون ککش هم نمیگزه چی بگم

بگم به کف پاهاش چاقو زدن که نتونه فرار کنه؟

بگم تمام بدنش جای تیغ کاتر (که خیلی هم تیغ کندیه برای بریدن پوست انسان) بود؟

بگم جای پاشنه های کفش زنونه روی بدنش مونده بود؟

بگم اون کسی که جلوی نامحرم حتی آستین کوتاه هم نمیپوشید پیراهنش رو در آوردن؟

بگم 30 نفر با چاقو و قمه و سنگ و چوب و آجر و تیغ و کاتر و حتی مشت و لگد به شکم و کمر و پهلو و سر و صورت نازنینش میزدن؟

 70 نفر در کل شاهد شکنجه شدنش بودن یکی از اون جمع کمک که هیچ، حتی زبون وانکرد بگه آقا نزن، آروم تر بزن، اینقدر محکم نزن، به سرش نزن، جوونه گناه داره ولش کن. هیچکس

به تو چی بگم؟

از انگشتر نقره بگم  که (خصوصا اگر مردانه باشه) خیلی محکمه، تا حدی که حاج قاسم سلیمانی،

بعد از اون انفجار بزرگ انگشترش سالم بود، اما این عکس انگشتر شکسته جوون مردمه که دستش رو سپر سرش کرده بود که آجر کمتر بهش آسیب بزنه؟

بگم 2 ساعت تمام با خیال راحت  شکنجش کردن، زجرکشش کردن. 

من این درد رو به کی بگم؟ اون به مرگ سخت شهید شد!  

بگم بهش گفتن باید به رهبرت فحش بدی، اصلا در اینجا مسئله رهبر مهم نیست، مهم اینه  که ازش خواستن از اعتقاداتش دست بکشه و بهشون توهین کنه وگرنه بیشتر میزننش! ولی اون گفت: من هرگز چنین جسارتی نمیکنم، ایشون نور چشم منه. شما بزنید.

زدن. محکم تر، بیشتر، با اجسام سخت تر. انگار هر لحظه تشنه تر میشدن به خونش، اون فقط 21 سالش بود!

بعد 2 ساعت زیر شکنجه بیهوش شد، از حال رفت. بدن نصفه جونشو کشیدن کنار خیابون. دوستاش پیداش کردن و بردنش بیمارستان.

هنوز خیلی حرف دارم. ولی اول برات از چی بگم؟

بگم مادرش وقتی رسید بالای سرش تو آی سی یو نشناختش، همش میگفت: نه این اون نیست. بچه من اصلا این شکلی نبود.

حقم داشت. اون دیگه همون پسری که که پوستش روشن بود، گونه هاش گل مینداخت، چشماش برق میزد و رو لباش همیشه یه لبخند قشنگ داشت نبود.

آخه چجوری این رو

                       برای چهره ای  میخنده...

رو تبدیل کردن به این

اسمش آرمانه. آرمان علی وردی. انسانی که فارغ از یک طلبه بسیجی بودن انسان بود و حق زندگی داشت. 

به خدا که اونم خانواده داشت.

ببینید همه تو این وب میدونن من خانوادم اصلا نه مذهبی ان نه بسیجی نه طلبه. درحدی که من تنها بسیجی ای که اسمش رو میدونم و میشناسمش همین آرمان علی وردیه.

ولی به خدا قسم از بین شهدا فقط برای اون گریه کردم. من تک فرزندم ولی به خدا قسم هروقت به فیلم و عکسایی که با بی شفقتی تمام از زجرکش کردنش گرفتن رو میبینم احساس میکنم این برادر خود منه که اینطور وحشیانه میزننش.

بعد یه عده میگن  چرا بین این همه آدم از آرمان حرف میزنی؟ 500 نفر کمِ کم تو این ماجرا ها کشته شدن از هر 2 طرف، ولی من نمیشناسم کسی رو که اینجوری زجرکش شده باشه و بعد از مرگش هم بی شرمانه ترین توهین ها رو تو فضای مجازی بهش بکنن.

هرچند شهید آرمان عزیز ما، به این مشهوره:

هفتاد نفر زمینش زدن، هزار نفر بلندش کردن

پ ن: کامنت دادن برای هر کسی با هر عقیده و از هر قشری آزاده و هرگز کامنتی پاک نخواهد شد.

پسندها (2)

نظرات (38)


29 آبان 01 13:12
تکرار دوباره روضه های محرم 😥
 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
داستان آرمان واقعا شباهت داره به روضه های امام حسین 

29 آبان 01 13:50
برای خون جوونای مملکتمون🥲🖤

تنگ به اون آزادی که قراره با خون امثال آرمان خداوردی ساخته بشه👎🏿💔
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
آرمان علی وردی البته.

دقیقاااا. اقا اصلا من آزادی نمیخوام به کیی باید بگم؟ من فقط میخوام آرمان برگرده پیش داداشش که اینقدر بی تابی نکنه...🖤

29 آبان 01 14:12
فرق ندارد حالاا🥲😂💔
خوبی خواهرم؟! مرا که ز یاد نبردی خدایی نکرده؟؟🥲
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اخه ادمو یاد سه برادر خداوردی میندازه.

خوبم خداروشکر. نه از یاد نبردم. تو چی؟ سال به سال سر به نی نی وبلاگ نمیزنیااا

29 آبان 01 14:47
دقیقا اشتباه سانا خانوم منو یاد سه برادر خداوردی انداخت اونم دقیقا به همون طرز گفتن تو آهنگاشون😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اره اره. هیچی دیگه الان تا مدت ها باید وقتی با شهید آرمان فکرمیکنم تو ذهنم شما خونتون مورچه داره پخش بشه.🤣🤣

29 آبان 01 15:20
به روم نیاریننننننن😐😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
سانا  جان خواهر احیانا شما خونتون مورچه داره؟

29 آبان 01 15:23
نه داداش فقط حیاطمون یه دو سه تا مارمولک داره😐🤝🏼
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
میگم آهنگشو بسازن برات

29 آبان 01 15:26
خبرا رسیده دنبال کننده های شماهم کم شده 😅
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اره. آره فکر  کنم. اینم فرق ماست با یه عده دیگه. ما دنبال لاییک و دنبال کننده جمع کردن ازخون شهدامون نیستیم و درحالی  که میدونیم ممکنه واکنش خوبی نگیریم ازشون حرف میزنیم

29 آبان 01 15:26
😩😂😂
🤣😔
29 آبان 01 20:50
خایه  داشتی تو توییتر اینارو میگفتی
اینجا آبی گرم نمیشه تهش دوتا مامان ک دغدغه شون اینه پوشک بچه رو کی عوض کنن میبینن
در ضمن انقد لیس نزن چیزی بت نمیرسه عین آرمان جونت پارت میکنن میری یه راست بهشت زهرا
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
تو تویترم لازم نیست مکن بگم هستن کسایی که بگن.

ببین چون من شعور دارم شخصیت دارم نمیتونم مثل خودت جوابتو بدم پررو نشو هاا
ReyhanehmostafaviReyhanehmostafavi
29 آبان 01 21:22
فوق العاده بود شما که از منم بهتر نوشتی 🙃🤍

میدونی چیه کاش دیگه بعد این همه شکنه و درد و زخم و خبر بد حق و از باطل تشخیص بدن کاش بفهمن اینکه یه مادر داغ دیده رو تهدید میکنن که بگه اره کار جمهوری اسلامیه یعنی چی کاش این نقشه هارو بفهمن 
چندین ارمان دیگه باید بدیم برای ارمان هامون 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
ممنون اختیار دارید.

ای کاش ای کاش.خیلی جوون از دست دادیم. از هر 2 طرف.

29 آبان 01 21:29
این قسمت توهین به رهبرش قابل درک نیس برام یعنی فکر میکنم اصلا احتمالش زیاده که راست نباشه حتی خب تو اون هول و ولا توهین به رهبر میخواستن چیکار؟؟
بعدم اگرم راست باشه به نظر من چیز قابل تحسین و ترویجی نیست خب خود اسلامم میگه جان و مالتون در خطر بود تقیه کنید یعنی خود اسلامم میتونی انکار کنی چه برسه به چیزای دیگه البته اگه همچین چیزی بوده هم قطعا با توهین به رهبر ولش نمیکردن و احتمالا بیشتر میخواستن خردش کنن ولی خب تو اون حال گفته رهبر نورچشممه و شما بزنید؟؟خب این دیگه خیلیه هیچ اعتقاد و باوری که از جون آدم باارزش تر نیست  
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب اصلا هدف همین بود که خوردش کنن. غرورش رو بشکنن فیلم بگیرن ازش. میخواستن از نظر روحی هم آزارش بدن. 

آره خب اسلام اینوگفته. ولی من به اسلامکاری ندارم. رهبر هم که اصلا من کاری بهش ندارم هیچ تعصبی نسبت بهش هم ندارم. چیز قابل تقدیر اینه که زیر بار زور و ظلم نری. امام حسین میفرمایند: هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة.



یعنی دور از من باد ذلت. محال است تن به ذلت دهم. رمان زیر باز ظلم و ذلت و زور نرفت 

29 آبان 01 21:38
اینا هم قربانی سیستمن از نظر من.حالا هم شدن طعمه ی خشم مردم اینا رو میفرستن جلو که دست مردم به بالاییا نرسه🙁
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من دارم یه چیز دیگه میگم. بحث رو به حاشیه نبرید. ولی باید بگم آرمان و دوستاش رو بسیج اعزام نکرده بود. خودجوش رفتن

29 آبان 01 21:45
حاشیه چرا؟😂
میدونم بسیج اعزام نکرده بود اصلا منظور من این نبود که میگم کسی که وقتی داره میمیره میگه رهبر نورچشممه طرز فکرشو یه جور خاصی شکل دادن نمیگم عقایدش بده یا خوب چهارچوب فکریشو میگم یعنی اعتقاد صددرصدی که باعث میشه چشماتو رو خیلی چیزا ببندی حتی. بعد همین آدما رو تحریک میکنن که جلوی بقیه وایسن 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من اصلا راجع به طرز فکر خاصی حرف نمیزنم. آرمان پای اعتقاداتش وایستاد. این قابل تقدیره. بعدشم شاید اون لحظه فکر نمیکرد که واقعا میمیره.
ببین چقدر بد میشد اگر این همه درد میکشید و اسیب میدید بعد غرورش هم میشکست جلو دوربین و وسیله خنده تو تویتر میشد؟

29 آبان 01 21:51
اصلا چرا باید برای سرکوب اعتراضات میرفت؟منظور من اینه 
راحت میشه فهمید که تو جامعه خیلی چیزا سر جای خودش نیست میشه فهمید خون خیلیا ریخته شده.قرار نیس همه مثل هم فکر کنن قبول.همه مثل هم نیستن قبول.همه تو یه شرایط بزرگ نشدن قبول.ولی خب چرا باید جلوی مردم وایسی وقتی میبینی وضع جامعه اینه؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
سرکوب؟ اون طفلک که اصلا نه سلاح گرم داشت نه سرد نه حتی زورش اونقدر زیاد بود برای سرکوب به اون معنا که شما به کار میبری. اون جلوی کسی وای نستاد. اونا بودن که غریب گیر اوردنش

29 آبان 01 21:53
پس تکلیف بقیه ی خونا چی میشه؟؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خون مهسا هم برای من مهمه. خون نیکا و سارینا و مهرشاد و حدیث هم همین. اما اگر امروز از رمان میگم برای اینه که مرگش از اکثرجوون هایی که از دست رفتن سخت تر بود. بیشتر عذاب کشید. 1000 بار خورد شد. به ناموسش فحش دادن پیراهنش رو دراوردن. کیفش روگشتن. اگر  امروز از آرمان میگم برای اینهکه همچنان بهش فحش  میدن

29 آبان 01 22:02
میدونم منم میگم اصلا کسی که کشته شده مهم نیست عقایدش چی بوده کسی نباید به خاطر باوراش کشته بشه(البته ایشون به خاطر باوراش کشته نشد به خاطر اینکه بسیجی بود و برای ماموریت رفته بود کشته شد که البته کاری که باهاش کردن صددرصد وحشتناک و غیرانسانی و غیرقابل قبول بود)ولی خون مهسا و نیکا و حدیث و....... کیا ریختن؟؟قاتلای اونا کیا هستن؟؟چجوری میشه از مرگشون ناراحت بود و درعین حال از قاتلاشون طرفداری کرد؟؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
آرمان هرگز کسی رو نکشته بود. بعدم بسیجی بود باشه ولی کسی رو نکشته بود. پس صرفا برای بسیجی بودن کشته شد. آرمان قاتل نیست. رمان مقتوله. شهیدیه که غریب گیر اوردنش. تا همیشه

29 آبان 01 22:06
من جایی خوندم که برای شناسایی رفته بوده خب اینم یه بخشی از سرکوبه.چه اتفاقی برای کسایی که شناسایی میشن میوفته بعدا؟؟
اصلا اگه برای سرکوب نرفته بود اونجا چیکار میکرد؟اگه جلوی کسی واینستاده بود ماموریتش چی بود؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
میخواست اوضاع رو اروم کنه دید دارن سنگ میزنن بیخیال شد رفت از بین اون یارو ها رد شد ببینه تعدادشون چند نفره بعدم بره پایگاه و بعدم سر زندگیش.

29 آبان 01 22:07
منم قبول دارم بهش ظلم شده خیلی هم ظلم شده

29 آبان 01 22:13
خب دیگه من برم😁
ولی جواب تیکه دوم حرفمو ندادی
آناهید تو ۱۲ سالته خیلی خوبه که تو این سن به این چیزا اهمیت میدی و ماجراهارو تحیل میکنی واقعا تحسینت میکنم
راستی یه توصیه ی دوستانه به نظرم درمورد تاریخ معاصر بخون(شاید هم میخونی) ولی سعی کن بدون پیش فرض ذهنی باشه منبع مطالعتم بی طرف باشه حتی به نظرم صفحه های ویکی پدیا هم خوبن برای مطالعه تاریخ انقلابو بخون حوادث بعدشو هرچند میدونم الانم قطعا اطلاعات بالایی داری 
+درمورد وقایع سالای ۷۸ و ۸۸ هم بخون به اتفاقای الانم ربط داره فقط بازم میگم منبعت بی طرف باشه اگه بی طرف نیست هم از مخالفا بخون هم از موافقا ولی پیش پیش نتیجه نگیر تو ذهنت 
درمورد قتلای زنجیره ای هم بخون و درمورد کارون حاجی زاده
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اره جریان کوی دانشگاه و تقلب در انتخابات 88 رو میدونم. از هر 2 طرف هم میخونم. 
خواهر اینقدر پرونده جنایی خوندم که.
پدر خودم صبحح تا شب داره توخونه راجع به تاریخ معاصر حرف میزنه. بیطرف هم هست.

کارون رو نخوندم البته میرم میخونم

29 آبان 01 22:18
خب خوبه ادامه بده موفق باشی💛
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
ممنون همچنین. الان یه نگاهی بهش کردم. یه قتل سیاسی بوده. فقط برعکس. ببین من منظورم این نبود که هیچ کس از ارمان بدتر نمرده تو جهان. منخودم پرونده رابرت فیش رو خوندم. جفری دامر دنیس نیسلن منظورم این بود که از بین جوونای این جریانات اخیر مرگ ارمان خیلی دردناک بوده

29 آبان 01 22:30
منم نگفتم اونو بخونی که بگم مرگش از آرمان بدتر بوده خواستم بگم همون قتل سیاسی رو کیا انجام دادن؟؟آدمایی که خودت اسم بردی و گفتی از مرگشون ناراحتی برای چی کشته شدن؟؟توسط کیا کشته شدن؟؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
قطعا توسط شخص آرمان که دارم راجع بهش حرف میزنم کشته نشد. اما اونا آرمان رو جوری کشتن که انگار میخواستن انتقام خون همه اونایی که گفتم ازمرگشون ناراحتم  رو از اون بگیرن

30 آبان 01 19:07
منظور منم اصلا آرمان نبور منظورم این بود که چرا باید طرفدار سیستمی بود که مسئول قتل اون آدماست؟و باتمام اتفاقایی که افتاده چرا مردم هنوز حق ندارن اعتراض کنن یا تغییر بخوان؟چرا مردم حق ندارن بخوان که از تمامیت این سیستم گذر کنن؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
مدلین جان من احساس میکنم شما داری سعی میکنی بحث رو به حاشیه ببری. من منظورم کلا از این پست آرمان بود. دیگه چرا باید راجع به چیزی جز آرمان به شما جواب بدم؟

30 آبان 01 20:41
عزیزم تو اصلا مجبور نیستی راجب هیچی به من جواب بدی فقط چون فکر کردم خوشت میاد بحث کنی چیزی که درموردش کنجکاو بودمو ازت پرسیدم وگرنه منم اصلا درمورد آرمان بحثی ندارم😁
نمیخوام بحثو به حاشیه ببرم اصلا از اول هدفم بحث درمورد آرمان نبود من از کل پستات حس کردم که کلا با این اعتراضات مخالفی و سیستم حاکم رو با اینکه بهش نقد داری در کل چیز قابل قبولی میدونی بیشتر میخواستم راجب این بحث کنم که چرا سیستم به نظرت معقول و قابل پذیرشه؟و تنها دلیلی هم که به خودم اجازه دادم اینو بپرسم این بود که فکر کردم بحث درمورد این موضوعاتو دوست داری  وگرنه که این نظر توئه و مجبور نیستی بخاطرش به من یا هیچکس دیگه جواب پس بدی😁💛
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
عزیزم من همیشه با انقلاب مخالفم. چون انقلاب خون میخواد. خون  بیگناه میخواد. تو این پست هم قرار بود اگرم بحثی مییکنم صرفا مرتبط با موضوع باشه نه که در سن 12 سالگی راجع به مسائل جامعه شناختی ایران نظر کارشناسی بدم.

30 آبان 01 20:50
باشه😁
البته منم نظر کارشناسی نخواستم صرفا نظر خودتو خواستم
موفق باشی😁💛

30 آبان 01 20:58
درمورد انقلاب هم نظرم باهات متفاوته انقلاب خون میخواد درست. ولی مگه خون مهسا زمانِ انقلاب ریخته شد؟مگه انقلابی بود؟نه فقط اون خیلیای دیگه مگه همون قتلای زنجیره ای زمانِ انقلاب بودن؟ کوی دانشگاه که برای انقلاب نبود برای بسته شدن یه روزنامه اتفاق افتاد اونم تو دوره ی اصلاحات. سال ۸۸ که به خاطر انقلاب خون ریخته نشد مردم صرفا رایشونو میخواستن اصلاحات میخواستن  آخه بحث فقطم آزادیای اجتماعی نیست فساد اقتصادی فضای بسته ی سیاسی اقتصاد و وضع معیشت داغون این مشکلات چجوری باید حل بشن؟سوال منم همینه اگه انقلاب نه پس چی؟صندوق رای؟اصلاحات؟تحمل؟دعا؟چی؟کدومشون تا حالا نتیجه دادن؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من طرفدار اصلاحاتم. درمورد وعض اقتضادی هم که بعد از این به اصلاح انقلاب دلار شد 36 تومن.

30 آبان 01 21:01
مگه اصلاحطلبی از سال ۷۶ تا الان نتیجه ای داشته؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نه. ولی همین حرف های شما رو زدن که سوریه شد سوریه افقانستان شد افغانستان دمشق شد دمشق. مشکل اونا هم این بود که فکر میکردن باید به هر قیمتی عوض بشن. فکر  میکردن دیگه بدتر از وعضی که دارن وجود نداره

30 آبان 01 21:08
کسی نمیگه بدتر وجود نداره ولی امکان بهتر شدنم بالاست به هرحال ریسک همیشه وجود داره هر تغییری هم بهایی داره وضعیت ایرانم البته مثل سوریه و افغانستان نیست وضعیت امروز افغانستان استارتش با یه کودتای نظامی خورد اوضاع جهانم مثل وقتی نیست که تو افغانستان کودتا شد بعد شوروی اومد و بعد طالبان و بعد آمریکا و بعد..... نمیشه همیشه ترسید سوریه هم اگه وضعش این شد یه قسمتیش به خاطر کشورایی مثل ایرانه که از اسد حمایت کردن  

30 آبان 01 21:16
مجبور نیستی جوابمو بدی هیچکدوم ما صددرصد مسائلو نمیدونیم هممون شکای خودمونو داریم مهم اینه که با حرف زدن با هم از زوایای جدیدی به موضوعات نگاه کنیم بیشتر درمورد چیزایی که نمیدونیم بخونیم ولی نه با این هدف که جواب همو بدیم با این هدف که راهی که درست تره رو پیدا کنیم هیچی صددرصد درست نیست میتونیم امروز یه جور فکر کنیم و فردا یه جور دیگه مهم اینه که از تغییر نترسیم 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
حتما جواب میدم.

30 آبان 01 21:21
کلید تغییر درست کشور هم آگاهیه آگاهی و نترسیدن از فهمیدن چیزایی که با عقایدمون درتضاده بررسی مسائل از نقطه نظر همدیگه و البته کنار گذاشتن تعصب 
فربدفربد
2 آذر 01 14:38
اقا من به امام اینا 50 و 50 اتقاد دارم ولی نه دیگه بخواد ادم بکشه اقا بترسونشون برن ارمان نه اینکه بری دنبالشون بزنی مردن اتفاق نیست انتخابه منم دلم سوخت براش ولی خدایی نامردیه مردم هم حق دارن ازاد باشد
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
شمرده تر حرف میزنی؟ نفهمیدم چی گفتی زیاد

6 آذر 01 0:29
 🥶🥶😱😱😭😭

6 آذر 01 18:14
اتل متل توتوله،سید علی چجوره؟
یه ریش داره تا سینه،سینه پر ز کینه
قلبش تمام از سنگه،حرفاش همه جفنگه(مادر کیان پورفلک،مادر دل شکسته)
به نام خدای رنگین کمان،کودک قایق ساز دیگر نفس نمیکشد.(کیان پورفلک،کودک شهید شده)
بچه ها نخندینا!یه دل میگه،برم،برم،یه دلم میگه،نرم،نرم،طاقت نداره،دلم،دلم،بی تو چه کنم؟پیش عشق ای زیبا،زیبا،خیلی کوچیکه،دنیا،دنیا،با یاد توام،هرجا،هرجا،ترکت مکنم..سلطان قلبم تو هستی تو هستی دروازه های دلم را شکستی،پیمان یاری ب قلبم تو بستی،با من پیوستی اکنون اگر از تو دورم به هرجا
بر یار دیگر نبندم دلم را
سرشارم از آرزو و تمنا ای یار زیبا)(نیکا شاکرمی،دختر بی گناه)ندا نترس.ندا بمون.(ندا آقا سلطان،زن کشته شده در اعتراضات۸۸)اخه مگه من چقد جون دارم؟(مادر نوید افکاری) 
نــدا روی زمین افتاده بود، گلوله سینه اش را شکافته بود، استاد موسیقیش کنارش بود، لحظه ای از نگاه کردن به ندا دریغ نمیکرد، ندا را دید که غرق در خون شده و جان میدهد &hellip درنگ نمیکند، به سمت ندا میرود، سینه اش را فشار میدهد و در کمالِ ناامیدی ســرش داد میکشد:
نـــدا جان نترس! نـــدا! نـــدا جان نترس! نــدا بمون! نــدا بمون! نـــدا بمــــون &hellip.
اما اثری نداشت، گلوله سینۀ ندا را شکافته بود و ندا را به کام مــرگ برده بود &hellip&hellip&hellip..
وطنم بوی غربت میده(سارینا اسماعیل زاده،دختر ۱۶ ساله و خواستار ازادی)سلام مهرشاد شهیدی هستم(مهرشاد،مرد بزرگ)خواهر من اینجا غریبه.مامان پاشو،تروخدااا،مامان ب خاطر من،مامان ب خاطر من نفس بکش،تروخدااا(باوان،دخترک فرشته احمدی،زن کشته شده توسط گلوله های بسیج)کیان ناراحت نباش.مامانم ازت مواظبت میکنه(باوان،دخترک خوش قلب با قلبی شکسته)سکوت شما یعنی حمایت از ظلم و ظالم.بچه ی گرسنه من رفت.بچها کمک!ناموسا کمکککک!(صدای شهیدی ک ب دست بسیجی ها کشته شد)درو اینجا رو ما بستن.میخوام برم دادسرا.بخدا دارم خرید میکنم!(صدای شهید کشته شده)بچها..تیر-تیر خوردم؟نمیرم فقط(صدای شهید تیرخورده توسط رژیم سرکوب)دارم میمیرم ب مامانم چیزی نگید&zwnj.برادر نمیخوام بمیرم.همیشه میگفتن سر بی گناه تا پای دار میره ولی بالای دار نمیره،همش دروغ بوده...اینا همشون فرزند کسی بودن.اینا همشون سرشار از زندگی بودن.پرواز ۷۹۰۸ کاسپین.سیل تجریش.کهریزک.قربانیان دی ۹۶.زلزله زدگان کرمانشاه.سقوط پرواز یاسوج.پویا بختیاری.کاووس سید امامی.سینما رکس آبان.نوید افکاری.دختران شین آباد.سانچی.بکتاش آبتین.فاطمه برحی.انفجار قطار نیشابور.اسیدپاشی اصفهان.اتش زدن جنگل ها.کوی دانشگاه.قربانیان تشیع جنازه کرمان.تیراندازی در پادگان.فاجعه منا.زاینده رود.پلاسکو.فقر.تن فروشی در قبر.عاشورای ۸۸.فعالان محیط زیست.کانکس نشینی.اعدامیان ۶۷.متروپل.قربانیان سیل گلستان.قربانیان سیل شیراز.حادثه قطار تبریز.کودکان کار.زلزله زدگان آذربایجان.کولبران.دریاچه ارومیه.رومینا اشرفی.حادثه بیشه کلا.سانحه قطار تهران.خشک شدن گاو خونی.فریدون فرخزاد.اتش سوزی مدرسه زاهدان.قرص های تقلبی و مصرف گذشته ک ب کودکان سرطانی می&zwnjدهند.حادثه علوم تحقیقات.پرواز اوکراین.قربانیان آبان ۹۸.سانحه سقوط اتوبوس سربازان.ستار بهشتی.حادثه گلستان هفتم.فرار مغزها.پژمان قلی پور.مونا حیدری.نوید بهبودی.پرواز۳۷۰۴ آسمان.اتش زدن جنگل ها.اسید پاشی اصفهان.پلاسکو.تن فروشی در قبر.الودگی هوا.اوین اوین در آتش!آتش جواب آتش.لاکت رو با قند پاک کن وگرنه نمیتونی بری سرکلاس.جوراب بلند بپوشید دبیر مرد دارید.مقنعه هاتون کوتاه نباشه ک سینه هاتون مشخص شه.ناموسمه..شوهرم اجازه نمیده..بابام اجازه نمیده...دختر جاش تو خونه س.گوشیت رو بده چک کنم.یواشکی برو غذا بخور نفهمن روزه نیستی.الکی نماز بخون نفهمن پریودی(کتابچه نماز و وضو ک سال ۹۵ ب ما دادن)تو خونه تاپ و شلوارک نپوش جلوی بابا و داداشت زشته.بابات باید اجازه بده کار کنی یا ن.هروقت شوهر کردی هر غلطی خواستی بکن.داداشت پسره-فرق داره.اونا مردن تحریک میشن دست خودشون نیس تو باید رعایت کنی.بارون اومد و یادم داد تو زورت بیشتره(حمید رضا،مرد ۲۲ ساله)ب نظر تو چه کسی در این دنیا راضی و خوشحال است؟من!(برگه مشق کیان پورفلک)آبان و خورشید.نل و نیکا.کشته شدگان عضو همجنس گرایی.صحنه عجیبیه.میرقصن و بوق میزنن و خوشحالن،قاتلایی ک نذاشتن مهسا و خدانور و آیلار دیگه هیچوقت برقصن.اخرین تصویری ک چشمم ثبت کرد لبخند بسیجی هنگام تیر زدن ب چشمم بود(زنی ک چشم راستشو تیر زدن)ولی دختری خب.ب رئیسی میگن دکتر.ب رائفی پور میگن استاد.ب فاحشه خونه میگن خانه عفاف.بعد ب ازادی میگن هرزگی.هر یه نفر کشته شه،هزار نفر پشتشه.فقر فساد گرونی،میریم تا سرنگونی.کو آب و نفت مفتی؟کو پول نفت ک گفتین؟ملت گدایی میکنه.اخوند خدایی میکنه.مسئول تو ناز و نعمت.با پول نفت ملت.جوونامون تو حبسن.بازاریا نشستن.نفت رو دادن فلسطین ملت چرا نشستین؟دلارامون تو لبنان،جوونامون تو زندان.وعده هاشون سرابه جوابش انقلابه.حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه.گونی و تورم-بلای جان مردم.ازادی آبادی رفاه اقتصادی.صدای جیغ و داد کودک در ماشین در اصفهان.مادر خطاب ب ماموران امنیتی:نزن بچه ام میترسه،بچم کوچیکه تروخدا نزن می&zwnjترسه.ضربات متعدد بر روی ماشین*مادر:نزن اقا نزن بچم میترسههه کودک:دیگه نفس نمیکشه&zwnj.ما ملتی هستیم ک از دیدن قالب یخ هم دچار تروما میشیم.هواپیما،کفش دخترونه،چشمای عسلی(چشمای سارینا و حمید رضا)کتونی سفید،یخ(مادر کیان پورفلک جسد کودکش را با یخ پوشاند چون تو سرد خونه های دولت جسد هارو میدزدن)تیلر سویفت(نیکا درحال خوندن اهنگ معروف"ببین باعث شدی چیکار کنم"توسط تیلور سویفت)لباس کردی(مهسا درحال رقصیدن با لباس کردی)یوتیوب(ویدئو های سازینا)کش مو،میکروفون،گوگوش،نازی اباد،رقص بلوچی،هواپیما،اکتبان،یخ؛یخ؛یخ...نیکیییی نیکیییی اگه جواب ندی دیوونه میشم(ولی نیکا مرده،نل..دیگه هیچوقت جوابتو نمیده)فلورانس پیو،انجلینا جولی،جوئی کینگ،زین مالیک،هری استایلز در حال حمایت کردن ما.تروخدا نکشش،آقا تروخدا دوستم کوچیکه،تروخدااا من بجز اون هیشکیو ندارم میمیرم اگه بکشینش-(بسیجی ب هردو تیر میزند)
.
.
.
.
نه شما فقط هرزگی میخواین و اینکه کشورتون شبیه لیبی شه.
کشور؟کدوم کشور؟کشور من-کشور من خونه،خون.سرزمین بی ثمر من،من دیگه برام جونی نمونده.دیگه اشکی نمونده ازبس گریه کردم و تو چشام اسپری فلفل زدن.
ما نمیخوایم کشورمون لیبی شه.
میخوایم خونه باشه.خونه..
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نمیدونم چقدر از اینا که  گفتی راست بود. نمیدونم چقدر از اینا که گفتی رو، اصلا حکومت کشت.

نمیخوامم بدونم.

من فقط از این میسسوزم که همه اینا که گفتی مهمن. ولی ارمان مهم نیست. آرشام و محمدرضا و علی اضغر مهم نیستن. روح الله مهم نیست. دانیال مهم نیست. انگار اینا که گفتم اصلا ادم نیستن

6 آذر 01 19:27
میدونی چرا اینا مهمن؟
چون جمعیت ازادی خواه ها بیشتر از شما هاس.
چون شماها اگه جلو چشمتونم این اتفاقا می&zwnjافتاد انکار میکردین
نصف جهان شعار زن زندگی آزادی میدن از بازیگر ۲۲ ساله بگیر تا زن ۸۴ ساله.
خداوکیلی نمیفمم منطقتونو.چطوری راست نباشه؟
میدونستی ک هرکی میکشتن حکومت ج.ا مجبور میکنه خانواده رو ک باید جلو اخبار بگی اره دخترم خودکشی کرد.اره مهسا مریض بود.اره سارینا خودشو پرت کرد پایبن.
عکسشم موجوده
خب شهیدتون برا خودتون مهمه دیگه.همونطور ک مهسا و بقیه دخترو پسرای ما برا شما یه ارزنم اهمیت نداره اونام برا ما اهمیت ندارن تا وقتی ک بی گناه نباشن.
نمیفمم منطقتونو.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
چه ربطی داره. جمعیت لشکر یزیدم بیشتر از لشکر امام حسین بود.
اتفاقا من خودم به شخصه هرگز توهینی به مهسا و نیکا و... نکردم و نمیکنم. اگر ازشون حرف نمیزنمک برای اینه که شما هستید تا ازشون حرف بزنید

6 آذر 01 19:32
میدونی  بحث شرف و بی شرفه ما هرگز دلمون برا قاتل مهسا نمیسوزه. ولی برا بسیجی ای ک خودش دلش با ما بود و نمی&zwnjخواست هم وطناش کشته شن میسوزه ما حتا برا ارتین هم احترام قائلیم چون اون بچه هم بازیچه حکومته میدونی؟اینجا ازادی بیان نیس. یه حرف بزنی حمله میکنن بهت،توهین میکنن و دروغ میگن کسی ک از حکومت دفاع کنه یا پولش وابسته ب حکومته ک اگه حکومت بیوفته اونام بدبخت میشن،یا واقن- زنده نبوده تاحالا.تو ایران زندگی نکرده. خبرا رو از طرف نویسنده بی طرف دنبال نمیکنه

6 آذر 01 19:39
بعدم توهین نیست ولی آدما واقن نسبت ب محیط مثل آب می&zwnjمونن ک تو هر شیشه بریزی با توجه ب فرم شیشه حالت آب عوض میشه. فضای نی نی وبلاگ اینطوریه. ولی واقن انقلاب کلاس اولیا رو نمیفمم.شما برو پستای مامانارو بخون.زیاددد دیدم پست خانوم دهه شصتی ک از این حکومت راضی نیس.خیلیم دیدم.بعدم خدانور و حمیدرضا و مهسا و نوید افکاری و ندا کجاشون بچه بودن&zwnjدرواقع باید خجالت بکشید ک ۱۵ ۱۴ ساله بیشتر میفهمه و میره تو میدون جنگ با اینکه میدونه سرنوشتش میشه ژینا نیکا حدیث ندا. میدونی چی دردم میاد؟ب نظرم وقتی تو شخصی هستی ک نمیدونم سربازی،امنیتی هستی،پلیسی یا همچین چیزی،بخوای نخوای مرگ و خطر تو شغلت هست.ولی وقتی یه بچه ۹ ساله ای از همه جا بی خبر درد داره ک بمیره. درد داره.درد. فکن ۹ سال رو بچه ت پتو بکشی سردش نشه بعد شب مرگش رو تن بی جونش یخ بریزی چون تو سردخونه ها جسدا رو میدزدن.

6 آذر 01 19:42
بعدم شما ۱۲ ساله هستی،هنوز از پیچ و خم سیستم دولت شایدد زیاد سر در نیاری.
مثلا الان فامیلای من بچه هاشون از بچگی تو محیط اسلامی عشقم سرورم آقا خمینی بزرگ شدن و معلومه الان طرف کی میتونن باشن .
محیط خیلی مهمه آدم از همه چیی تحت تأثیر میگیره همه چی.شستشوی مغزی همینه دیگه
 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اها لابد شما عاقلی که میری اسپری فلفل میخوری برای هیچ. ازادی خواهان عزیز! اوضاع رو بهترنکردید هیچ، بدترم کردید

منم تو محیطی بزرگ  شدم که اتفاقا اصلا مذهبی یا حکومتی نیست

6 آذر 01 19:48
و کسایی ک میگن من ازادی نمیخوام اصن؛
ولی من میخوام.همه زنای کشورم میخوان.منی ک تو بچگی بهم میگفتن روسری سرت کن شوهرم تحریک نشه.منی ک صدهابار ب خاطر جنسیتم قضاوت شدم چیزی ک دست من نبوده.منی ک تا همین امسال بابام نمیذاشت با تاکسی برم تا کلاس ولی داداشمو میذاشت و میگفت اون پسره.منی ک حتا حالاعم ک با تاکسی میرم راننده های پیر خانواده دار بعضی وقتا حرفایی میزنن ک حس خطر میکنم با اینکه روسری سرمه اصن روسری سرم نکنم بابام سرمو میکنه میذاره لب باغچه&zwnj
این حرف من نیس.حرف زن ایرانه.حجاب رو بیخیال.میدونی پول ما ب ریاله ولی هزینه ها انقد گرون دلاری!زندگیو نمیشه چرخوند.گوشت و مرغ شده برامون ارزو.درحالی ک دختر خامنه ای خارج داره حالشو میبره.طرف پیرمرده با سابقه ۳۰ سال کار هنوز پول یه کیلو برنجم با حقوقش نمیتونه بده.
نه ما لیبی نمیخوایم ما میخوایم کشورمون جای زندگی باشه
 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
همه زنای کشورت نمیخوان. ما هم جزو زنای کشورتیم دیگه. کی گفته تعداد شما بیشتره اصلا.
بعدم ما از ازادی بدمون نمیاد.  من از این که به قیمت این ازادی خون بیگناه ریخته بشه میترسم

6 آذر 01 22:06
حیف که نی نی وبلاگ گفته بحث نکنید و گرنه میدونستم به ایشون چی بگم 
آخه ما پول میگیریم سقوط کنیم بدبخت میشیم 😂😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
برادر ارامش خودتو حفظ کن. اصلا ما وظیفه نداریم جوابی به کسی بدیم