𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)𝓐𝓷𝓪𝓱𝓲𝓭 (◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦)، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره
𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰𝓜𝔂 𝓫𝓵𝓸𝓰، تا این لحظه: 3 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)𝓬𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 (𝓶𝔂 𝓬𝓪𝓽)، تا این لحظه: 3 سال و 2 ماه و 2 روز سن داره
𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱، تا این لحظه: 18 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره
𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶𝐹𝓇𝒾𝑒𝓃𝒹𝓈𝒽𝒾𝓅 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝐹𝒶𝓉𝑒𝓂𝑒𝒽 𝒮𝒶𝓃𝒶، تا این لحظه: 2 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓒𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 3 سال و 7 روز سن داره
𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮𝓞𝓭𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓶𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝓸𝓾𝓻 𝓱𝓸𝓾𝓼𝓮، تا این لحظه: 1 سال و 11 ماه و 1 روز سن داره

داستان های خواهر بزرگ 13 ساله

بیاید دنیا رو رنگی کنیم🌈

گردون

1402/7/16 23:26
299 بازدید
اشتراک گذاری

.

امروز صبح برنامه صبحگاه مدرسه با کلاس ما بود. پس نیم ساعت زودتر رفتم مدرسه. 

وقتی رسیدم هنوز صف ها تشکیل نشده بود. آلا و مریم رو پیدا کردم و با هم رفتیم گوشه حیاط و شروع کردیم درباره "خبرای خوب" صحبت کردن. 

پدر آلا گفته بود اگر اسرائیل نابود بشه به جای خونه ۱۵۰ متری ۲۵۰ متری میسازه. 

خلاصه داشتیم صحبت میکردیم که ساجده از دور مارو دید و اومد سمت من. یکم نگاه کردیم به هم و بعد پرسیدم شنیدی؟ گفت چی؟ گفتم "خبرای خوب"

گفت اره و جیغغغغ زنان پریدیم بغل هم. 

از خوشحالیش گفت و بپر بپر کردنش تو خونه

از لذت تماشای سوزش و جلز ولز اینترنشنال و بی بی سی گفتم

از کشته شدن یکی از فرمانده های نظامیشون گفت

گفتم دو نفر بودن

از دادن صدها کشته و اسیر گفت

از تصرف روستا ها گفتم. 

و در ادامه روز به این فکر کردم که حال و هوای سال پیش کجا و حال و هوای امسال کجا. پارسال کجا بودیم و امسال کجا. 

پ ن: تفاوت های این دو تصویر را مشخص کنید (۲ نمره) 

پسندها (3)

نظرات (35)

من و گذشته ها .....من و گذشته ها .....
17 مهر 02 10:57
واقعا آدم نمیدونه به شما ها چی باید بگه 😔  ....باورم نمیشه هنوز مثل شماها وجود داشته باشن...با اینهمه بدبختی و گرونی و تحریم و زباله گردی  و .......شما چی از حماس و اسرائیل و آمریکا میدونید؟ فقط،اینکه مرگ بر آمریکا و اسرائیل باید نابود گردد؟ اصلا حماس جه گروهی هست؟ رهبرش الان کجاست؟ بذار من بهت بگم رهبرش الان تو دوحه نشسته و دستور کشتن مردم فلسطین و اسرائیل میده. بدون اینکه به خودش زحمت بده پاشه بیاد و خودشم لباس نظامی بپوشه!!! 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
ببخشید جسارتا شما خودتون چی از حماس و اسرائیل و امریکا میدونید؟ بعد من حرف آمریکا رو زدم؟ بعد شما الان براندازی دیگه. رهبر شما براندازا کیه؟ ایا اومد تو خیابون خودش یا فقط شمارو تشویق کرد؟ رهبر با فرمانده جنگی فرق میکنه امیدوارم اینو بفهمین. 
ربطی به گرونی و بدبختی و زباله گردی نداره. این خیلی طبیعیه که کشور های دنیا از هم حمایت کنن. من مسلمانم و در کشور مسلمان زندگی میکنم. پس خیلی طبیعیه که از فلسطینی که خاکس اشغال شده، کشور مسلمونی که به دست یهودیا اداره میشه بلاجبار
حمایت کنم. 

مسجدالقصی دست یهودیاست خانوم. هیچ ننگی از این بزرگتر نیست
من و گذشته ها .....من و گذشته ها .....
17 مهر 02 10:58
امیدوارم وقتی بزرگ شدید اینقدر جاهل نباشید و خواهان دنیایی بدون جنگ و خونریزی باشید ! 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نه که اسرائیل کم میکشه. 
نه که خود شما براندازا کم سالم ترین و پاک ترین جوونای مملکتمونو کشتین. 


اره فقط حماس ادم میکشه
من و گذشته ها .....من و گذشته ها .....
17 مهر 02 16:06
حرف از گرونی و تحریم و هزاربدبختی چه ربطی به براندازی داره؟ من کی حرف از براندازی زدم؟ یعنی میخوایی بگی گرونی وجود نداره؟ بدبختی وجود نداره؟ منکر اینا هستی؟ اصلا تو ایران زندگی میکنی؟ کدوم کشور هست که خبر جنگ دو تا کشور دیگه رو بشنوه و قیمت دلار با یه خبر افزایش پیدا کنه؟ 
تو همه کشور ها زندگی سخته ولی نه اینجور که با یه خبر جنگ ، قیمت ها تورم پیدا کنه! .
در ضمن هم مسلمان ، هم کافر هم یهود هم مسیح و....همه همه حق دارن در جهانی بدون جنگ زندگی کنند .&zwnjو خبر جنگ خبر خوشحال کننده ای نیست که واسش بپر بپر بشه !
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
شما حرف براندازی نزدی ولی حرفات به براندازا میموند. بعد اجازه بدید سوالتونو به خودتون برگردونم. حرف از گرونی و بدبختی چه ربطی به خوشحالی برای این که شاید یک قدم به ازادی فلسطین نزدیک شدیم داره؟ 
جسارتا مگه قبل از خبر طوفان القصی دلار به شصت تومن هم نرسید؟ پس چه ربطی داره؟ اتفاقا شمایی تو ایران زندگی نمیکنی انگار و جوری حرف میزنی که انگار بالارفتن دلار چیز عحیبیه و تقصیر حماس مثلا. البته ممکنه منظورتون این باشه که ایران دست داشته در این حمله (در اصل دفاع) برای همین دلار رفته بالا که باید بگم اگر اینجوری باشه باعث افتخاره، ولی بر اساس خبرگذاری اینترنشنال (و نه صدا و سیما) وزیر خارجه امریکا گفته نشانه ای از دست داشتن ایران در این جنگ ندیدم
Hossein (-:Hossein (-:
17 مهر 02 17:11
سرکار نسل ما تمومی نداره هیچوقت ما هزاران ساله که هستیم و تا ابد هم میمانیم 😂
رهبر فقط ربع پهلوی و زنش که تابعیت آمریکا رو دارن بعد شما ساده لوح های از همه جا بی خبر رو قربانی میکنن بعدم خودشون قر میدن

با اجازه من برم بشینم تو تراس خونمون و از طبقه 27  غروب خورشید و چراغ های شهرمون  رو تماشا کنم و آب پرتقالم رو بخورم پارتی هم داریم شامم قراره استیک بخوریم 
ما از اون مرفه بی درد هاییم 😂
 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
موافقم کاملا

😂😂
madeline
17 مهر 02 18:22
وای اسما!خیلی باحالی تو😁هر دفعه هی به خودم میگم دیگه کامنت نمیدم سر این چیزا بهت و هر دفعه هم میزنم زیرش البته فک کنم توام بدت نمیادااا میگفتی خوش میگذره منم که بیکار😂آقا ولی ایندفه واقعا نمیخوام بحث کنم جوابت به کامنت پایینو خوندم و یه سوال دارم فقط واقعا تو فکر میکنی همه ی کسایی که کشته شدنو براندازا کشتن؟نمیخوام قانعت کنم که اینطور نیستاااا فقط کنجکاو شدم ببینم جدی جدی اینجوری فک میکنی؟و اینکه منظورت از براندازا کیان؟و اینکه منبعت کجاست واسه این حرف؟آخه ندیده بودم تا حالا کسی بگه براندازا کلی از جوونای پاک و.... مملکتو کشتن!بعد این جوونا کیان؟شهدای جنگ ایران و عراق که منظورت نیست احیانا؟بعد این جوونا کِی کشته شدن توسط این به اصطلاح براندازا؟
حرفت عجیب بود برام واسه همین پرسیدم
دمت گرم
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اخیش بلاخره تو این سایت یه نفر اسم منو درست گفت. مدی خواهر من بالغ بر هزار بار گفتم من رو اسما صدا کنین باز میگن اناهید. 
نه عزیز وبلاگ خودته اصلا. کامنت بده چه اشکال داره. واقعا خوشحالم میشم. پست نذاشتم که فقط موافقا نظر بدن. 

همه کسایی که کشته شدن یعنی چی؟ یعنی مثلا هر کی تو ایران امسال به هر دلیلی به قتل رسیده؟ یا کسایی مثل نیکا و اینا؟ اگر منظورت اینان که نه. من شهیدای امنیت رو گفتم. که حدود صد و بیست نفر بودن و از پارسال تا به الان کشته شدن. مثل همون ارمان علی وردی و روح الله عجمیان و دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و حسن مختار زاده و... که البته اگر بخوای اسم همشونو برات در میارم میگم بهت. 
براندازا که خب منظورم هر منتقدی نیست. کسایی که میخوان حکومتو از بین ببرن به هر قیمتی. 
منبعم برای این که شهیدای امنیتو اغتشاشگرا کشتن؟ والا خب بستگی به مورد داره. نمیتونم برای صد نفر ادم که تو جاهای مختلف ایران کشته شدن یه مدرک بیارم. اگر مثلا ارمان علی وردی باشه فیلم میلاد ارمون و غیره مدرکمه که هزار و پونصد تصویر منتشر کرده. اگر دانیال رضازاده و حسین زینال زاده باشن فیلم مجیدرضا رهنورد که موقع کشتنش دوربینا ضبط کردن. بستگی داره. 
نه جنگ ایران و عراق چه ربطی داره. 
از سال پیش تا الان
madeline
17 مهر 02 18:25
آقا یه سوال دیگم دارم 
کدوم مدرسه درس میخونی تو؟
کلاس هشتمی دیگه؟
آخه یادم نمیاد هیچوقت کلاس هشتم که بودیم به خاطر اینجور مسائل بپریم بغل همو شادی کنیم یا ناراحت بشیمو اینا.کلا حرفی از مسائل سیاسی نمیزدیم و درگیرشون نبودیم😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
شاهد
بله هشتمم. 
شما الان حدود پنج شش سال از موقعی که کلاس هفتم و هشتم بودی گذشته. الان همت چیز فرق کرده و متاسفانه جو کشور جوریه که همه کس درگیر مسائل سیاسی هستن. فقط هم من و کسایی که موضع شون مثل منه نیستن که از این سن درگیرن. معترض ها و مثلا براندازا و چمیدونم ازادی خواها و غیره هم از همین سن و کمتر درگیرن. شعار نویسی میکنن، عکس آیت الله خمینی رو از کتابا پاره میکنن و... 

 
madeline
17 مهر 02 18:26
ببخشید یه سوال دیگه جا افتاد😂
اسرائیل چه ربطی به خونه سازی بابای دوستت داره؟
این سوالای منم تمومی ندارن😂
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
والا خبر ندارم. آلا کلا یکم تو باغ نیست. باباشم شوخی کرده یحتمل. 

منظورش این بوده که پدرم اگر که اسرائیل نابود بشه، خونه ای که میخواد بسازه رو بزرگتر میسازه. یعنی یه جورایی شیرینی میده به خانواده. سور میده
ܩُـهـنـا♡ܩُـهـنـا♡
17 مهر 02 18:29
صاحب وبلاگ (من و گذشته ها) ما دنیای بدو جنگ رو می خواییم ولی این چیزی که شما می گین ، دنیای بدون جنگ نیست ، شما میگید آمریکا هر غلطی می خواد بکنه ، اسرائیل هر غلطی می خواد بکنه ، ولی جمهوری اسلامی خفه بشه که مبادا ناراحت بشن ما رو تحریم کنن.
نه عزیز از این خبرا نیست ، ما مثل بعضی ها ترسو نیستیم
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
کاملا موافقم. 
واقعا منطقی نیست حرفاشون
madeline
17 مهر 02 19:55
ولی جدی نمی فهممتون دختر یعنی هرچی سعی میکنم مثلا خودمو بذارم جای همفکرای شما و استدلال کنم نمیتونم قبلا البته قابل درک تر بود برام ولی بعد از حوادث پارسال و رفتارای متناقضی که دیدم کلا غیر ممکن شده برام!
من خیلی وقته دنبالت میکنم از همون اول کار که آناهید بودی تا الان که اسماالهدی شدی!
تلاشت برای مستقل فکر کردن و نتیجه گیریم همیشه برام تحسین برانگیز بوده ولی خطی که الان توش افتادی غیرقابل درکه برام
یه چیزم هیچوقت نفهمیدم....
تو چرا طرفدار ج.ا هستی؟اینکه تو یه خانواده ی نه چندان مذهبی تصمیم گرفتی راهتو جدا کنی برام قابل فهمه ولی اینکه همزمان طرفدار دو آتیشه ی ج.ا شدی رو هیچوقت نفهمیدم آخه ربطی به مذهب نداره داره؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اتفاقا از مشکلات جامعه ما همینه که نمیتونیم تفکر هم رو درک کنیم و خودم هم همین مشکلو دارم. رفتار های متناقض و استاندارد های دوگانه (به خصوص درباره مسائل حقوق بشری) بین امثال شما هم زیاده ها😅
بله میدونم. میشناسم شما رو. یادمه پروفایلت قرمز طور بود. 
ممنونم♡
ببین من خودمو "طرفدار" کل نظام جمهوری اسلامی (که نمیدونم وقتی محدودیت کلمه نداره نی نی وبلاگ منظورت از ج.آ نوشتنش چیه)  نمیدونم. چون در طرفدار بودن یک افراط و با چشم بسته و بدون تفکر همه چیز رو قبول کردنی هست. ولی مخالفش هم نیستم. و قطعا با یک سری چیز هاش موافقم. 
به مذهب هم ربط داره. هرچند نفع من در اینه که بگم ربطی نداره، ولی داره. من الان دارم تو یه کشور مسلمون زندگی میکنم. این حکومت ور بی افته کلا جوری که جهان ایران رو میشناسه عوض میشه. دیگه تو یه کشور لائیک زندگی میکنم. سیستم اموزشی کشورم یعی نمیکنه بچه هارو به راه درست تشویق کنه و اگر یکی مثل من خانوادش مثلا خیلی اهمیت به دستورات دین نده و سیستم اموزشیش هم لائیک باشه چقدر احتمال داره مثل خود من از راه های دیگه ای جذب بشه؟ 
madeline
17 مهر 02 20:01
اوکی پس منظورت این بوده آخه یه جوری گفتی که انگار براندازا داشتن مردمو قتل عام میکردن😂ولی کلا برانداز یعنی کسی که میخواد حکومت عوض بشه حالا هزار مدل گروه و آدم مختلف تو این دسته قرار میگیرن و اینو درست گفتی برانداز با منتقد خیلی فرق داره درمورد اون"شهدا"هم حرفی ندارم فقط اینکه این ماجرا هم دوطرف داشت بالاخره تو یه جور گفتی انگار "براندازا"همینجوری اومدن و یه عالمه آدم صلح طلبو کشتن.خشونتو مردم شروع نکردن....
 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من نگفتم مردم رو قتل عام میکردن. ولی تعدادی که کشتن کم نیست. بعدم مسئله اینه که یکی رو کشتن مثل آرمان علی وردی و حسن مختارزاده و.. که همشون سالم ترین و پاک ترین و قطعا مفید ترین جوون های جامعه بودن. 

من اساسا با تعریف شما از "مردم" مشکل دارم. ملاک شما برای "مردم" بودن چیه؟ 
madeline
17 مهر 02 20:04
آره موافقم الان بچه ها خیلی درگیر شدن زمان ما البته آبان ۹۸ اتفاق افتاد(کلاس نهم بودم)ولی خب اون زمان جو جامعه اینجور نبود و طبقه ی متوسط هم خیلی درگیر ماجرا نشد...
نهایت درگیری بچه ها ناراحتیشون از قطعی اینترنت و اون تایمی که ترامپ سرکار بود ترس از شروع جنگ بود
madeline
17 مهر 02 20:12
البته درمورد این ماجرای اسرائیل و فلسطین که موضوع پستته حرف خاصی ندارم بزنم یعنی تعبیر کردنش به نابودی اسرائیل که صددرصد بزرگ نماییه عجیبیه ولی کلا ماجرای پیچیده ایه.و جای خوشحالی هم نداره دیدن صحنه ی کشته شدن غیرنظامیایی که به معنای واقعیه کلمه شبیخون زده شده بهشون.وحشی بازیای حماس با اجساد و همزمان الله اکبر گفتنشون منو یاد داعش انداخت.این که میگم جای خوشحالی نداره به این معنی نیست که طرفدار اسرائیلم اتفاقا اوناهم کم وحشی نیستن ولی این ماجرا بحثش یه چیز دیگست.اینکه ثبات نیم بند منطقه رو اینطور به هم ریختن و تاوان این کارو هم مردم غیرنظامی غزه میدن و البته ترس اینکه با دخالت آمریکا پای ایران هم به ماجرا باز بشه(هرچند خودم فکر نمیکنم چنین اتفاقی بیفته).
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من خودم اگر دقت کرده باشی گفتم یک قدم نزدیک تر شدن. بلاخره دو تا فرمانده مهم چیز کمی نیست. من به نابودی اسرائیل تعبیرش نکردم. مسخره بازی نیست که نابود شدن یه رژیم. 

اساسا در مناطق اشغالی فلسطین شهروند غیر نظامی معنا نداره. تمام زنان دو سال و تمام مردان سه سال باید برن سربازی و.. اساسا زنای اونحا یه دستشون بچست یه دستشون اسلحه. 
بعد هم مگه تو دفاع مقدس لشکر ایران عراقی نکشت؟ مگه اونا بمبارونمون نکردن غیر نظامیامونو کشتن؟ یا همین جنگای جهانی. یا خود اسرائیل کم ادم کشت؟ غیر از اینه که خود صفحه اسرائیل به فارسی در تویتر گفت لازم باشه باز هم میکشیم؟ 

خصوصیت جنگ همینه و برای همین جنگ بده. و این جنگ رو رژیم اسرائیل شروع کرد با اشغالگریش. 
madeline
17 مهر 02 20:17
نه قطعا حتی یک کشته هم زیادیه. البته اینکه میگی امثال علی وردی و عجمیان و.... پاک ترین جوانان این سرزمین بودن رو  تایید نمی کنم(البته رد هم نمیکنم هر شخصیتی میتونستن داشته باشن) از نظر من اوناهم قربانین.و مقصر هیچ کدوم از این ماجراها کسایی نیستن که جونشون به لبشون رسیده و اعتراض کردن.
مردم که هرکسی میتونه باشه شاید باید میگفتم معترضین یا به قول شما"براندازا"
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
عذرخواهی میکنم نمیخوام پشت سر کسی که دستش از دنیا کوتاهه صحبت کنم ولی انصافا از امثال شاکرمی سالم تر بودن
بله قربانی که هستن. قربانی نفرت پراکنی و کینه توزی کسایی که اونور آب نشستن و منتظرن جوونای ما بریزن همدیگه رو بکشن تا اونا بیان با خیال راحت حکومتو دست بگیرن. از این جهت قطعا کرمی و حسینی و رهنورد و.. هم قربانین. 
ولی اسم اتفاقاتی که سال پیش افتاد رو نمیشه گذاشت اعتراض! اون اعتراض نبود. 

بله لطفا همون بگید معترض و برانداز و در نظر داشته باشید که کلمه برانداز کلمه ای برای تحقیر و با بار منفی نیست مثل کلمه اغتشاشگر پس با خیال راحت استفاده کنید. 
چون ملاک مردم بودن معترض یا برانداز بودن نیست
madeline
17 مهر 02 20:20
حال ندارم کامل تایپش کنم برا همین میگم ج.ا راحت تره😂
خب چند درصد از بچه هایی که تو همین حکومت دینی و مدارس هدایت گر به قول تو درس میخونن مثل تو میشن؟تعداد امثال تو بیشتره یا اونایی که نه تنها جذب نمیشن بلکه زده هم میشن؟به نظرت حکومت باعث شده مردم بیشتر جذب بشن به دین یا زده بشن ازش؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اعتقاد ندارم حکومت باعث شده مردم زده بشن (اگر زده شدگی ای اتفاق افتاده باشه) 

همزمان با کم تر شدن احترام روحانیت، احترام به کشیش ها هم کم شده. در همه جای دنیا اعتقادات مذهبی مردم کم تر داره میشه. اصلا حدیث داریم که در اخرالزمان جای همه چیز عوض میشه. فضیلت و رضیلت، نقش زن و مرد، گناه و ثواب و.. 
و باز هم حدیث داریم که در اخرالزمان عده زیادی به گناهای خود افتخار میکنن. 

 
Hossein (-:Hossein (-:
17 مهر 02 20:23
خطاب مدلین خانوم
برانداز کیه؟؟ 

باهرمی که مخالف حکومت یک کشوره و میخواد براندازی بکنه بال 57 امام خمینی و یارانش براندازان حکومت شاه بودن این از این 

خب حالا آیا همه رو براندازها کشتن؟؟ 

 در جواب بله البته منظورم نیکا شاکرمی و امثالهم نیست یعنی اونایی که خودکشی کردن 

حتی کشته های هشت سال جنگ هم مقصرش براندازان هستن ولی خب ما دو مدل برانداز ی عده آدم های معمولی کشورن که خب حالا بخاطر شرایط اقتصادی و حالا شابد حجاب  دنبال براندازی حکومت هست خب این گروه طبیعتا بدون ی رهبر و ي حمایت قوی کاری نمیتونن بکنن مثل مردم خیلی از کشورها که علیه حکومتشون تظاهرات زیادی کردن تو این چند ساله ولی خب هیچ اتفاقی نیوفتاده ولی ی عده دیگه هستن اینا شهروند عادی نیستن بعضن ایرانی هم نیستن و تهش از ایرانی بودن زبان فارسی بلدم مثل سازمان مجاهدین خلق کومله دموکرات و غیره اینا گروه های مسلحن که دنبال براندازی نظام هستن و طبیعتا چون قدرتشون از مردم عادی بیشترهاها ممکنه مردم رو به خدمت خودشون در بیارن در واقع همون عضو گیری نیرو هستش خب اینا گروه مسلحن هدفشون هم اینه که از طریق ناامنی براندازی کنن یعنی همون از طریق جنگ اتفاقی که در خلال جنگ با عراق توسط گروه های مذکور افتاد الانم همین ها هستن بعلاوه داعش  

اگر دقت کرده باشید همین گروه های مذکور وقتی کسی یا عده ای توی اغتشاشات سال گذشته کشته میشو فوری میگفتن کار خودشونه کار خودشونه و محکوم میکردن اما با دلایل کشکی دقیقا منظورم مريم رجوی و عبدالله مهتدی هست 

خب با اینا ما دشمنیم بمیرن خوشحال میشیم ولی اون عده که مردمی هستن که فقط صرف شرایط بد اقتصادی مخالف حکومتن خب مگه  ما از شرایط اقتصادی راضی  ایم خیر ولی آب به آسیاب دشمن نمیریزیم نمیزاریم از شرایط بد اقتصادی که بخشیش مسئولین هستن  
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
همینا که ایشون میگه
madeline
17 مهر 02 20:25
بعد اینکه چرا فکر میکنی همه باید به باورای تو هدایت بشن؟ببین باور دینی یه چیز شخصیه چیزی که برا تو پر از معنا و مفهومه و کمک میکنه بهتر زندگی کنی ممکنه فقط باعث خنده ی من بشه و برعکس.برای تو هدایته برا اونی که معتقد نیست تحمیل عقاید"خرافی"به بچشه(از نظر اون خرافاته همونطور که تو همه ی عقاید مسیحیتو مثلا قبول نداری) و سعی میکنه باهاش مقابله کنه.بچه ها نباید از دبستان "جذب"بشن به دین.بچه ها باید در محیط بی طرف با این مسائل آشنا بشن و اگه دلشون خواست انتخابش کنن.نه اینکه از شیش سالگی هدف تبلیغ قرار بگیرن چهل و چند ساله که این تبلیغ صورت میگیره خب؟چقدر اصلا نتیجه ی مطلوب داشته این مدل"هدایت"بیشتر زده میکنه مردمو
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
اعتقاد دارم بچه ها باید در محیط مذهبی بزرگ بشن و بعد اگر نخواستن دیگه ضعف از خودشون و شاید از محیط بوده

دقیقا به دلیل همین عقاید شما میگم به مذهب ربط داره. سیستم اموزشی دلخواه شما با سیستم اموزشی دلخواه من فرق داره. پس نظر شخصی من اینه که دلم میخواد بچه هام تو همچین محیطی بزرگ بشن. 
madeline
17 مهر 02 20:27
بعد اینکه طبق باور تو دینت پاکه ولی سیاست پاک نیست سیاستمدارا هم نیستن و مردم ناخودآگاه این ناپاکی رو به پای باورایی مینویسن که برای تو مقدسه و ناخودآگاه تو که باورمندی رو هم شریک حکومت میبینن پس بین قشر مذهبی و غیر مذهبی هم شکاف ایجاد میشه.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
به جز سیاست اساسا انسان پاک و معصوم نیست. 
بعد هم تصور شما از مردم با چیزی که من میبینم فرق میکنه. چیزی که من دیدم اینه که تاسوعای امسال تو شهر من کف زمین از جمعیت سیاه شده بود. بسیجی و لات و داش مشتی و اخوند(روحانی) و پلیس و کاسب و بقال و چقال و جوونای با تیپ امروزی و هرجور ادمی در کنار هم و با هم مشغول عزاداری بودن هیچ بی احترامی ای هم نه به خانم های کم حجاب جمع دیدم نه هیچ بی احترامی ای به روحانیت مثلا. 

حتی چون مسیر بعضی دسته ها از حوزه علمیه شهر من (فیضیه)  رد میشد از اونجا هم رد شدیم و دیدیم ملت استثنایی  اون روز به اون محل به جای "گاوداری" اسمی که بهش مشهوره، میگفتن همون حوزه علمیه. 
یعنی بی سابقه بود چنین چیزی😅 از معجزات محرم بر روی مردم میتونست باشه😅😂
madeline
17 مهر 02 20:33
و اینکه دنیا الان چه دیدی به ما داره؟کشور مسلمان؟خب این دید چقدر مثبته؟چقدر باعث میشه خارجی ها به اسلام دید مطلوب داشته باشن؟الان این اتفاق افتاده واقعا؟ و اینکه اصلا ایران الان چقدر یه کشور"مسلمانه"؟چقدر مردم به این تصویری که حکومت تلاش میکنه نشون بده نزدیکن؟چقدر جامعه پذیرای روایتیه که حکومت سعی میکنه غالب قرار بده؟مردم ترکیه که حکومت دینی نداشته مذهبی ترن یا مردم ایران؟شاید مقایسه ی درستی نباشه(به خاطر شکاف چهل و چند ساله)ولی مردم الان مذهبی ترن یا زمان پهلوی؟این تغییر مردم خودش به تنهایی نشون میده حکومت دینی به هدفش نرسیده البته این تغییر برای من غیرمذهبی خوشاینده ها ولی برای تو قطعا اینطور نیست
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
واقعیتش دید جهان به ما هم با تصورات تو فرق داره. مردم عادی جهان اصلا خیلی درگیر سیاست های ایران نیستن و فقط ایرانو به عنوان یه کشور مسلمان و پر از اثار باستانی و تمدن قوی میبینن. 
خداروشکر پنج میلیون نفری که  با وجود گرونی وحشتناک دلار و دینار و سختی های راه و تبلیغ های علیه محرم رفتن پیاده روی اربعین نشون داد ایران چقدر مسلمونه

و بله قطعا ایران مذهبی تر از ترکیست
مردم همه جای جهان هم از چهل سال پیش بی دین تر شدن
madeline
17 مهر 02 20:40
میدونم برانداز برای تحقیر نیست من افتخار میکنم به این کلمه.مقصرم از نظر من دولتیه که مردمو به این حد رسوند و هیچوقت صداشونو نشنید و اتفاقات پارسال هم اعتراضاتی بود که به خشونت کشیده شد"توسط دولت".ملاک پاکی ناپاکی هم برای من ملاکای مذهبی نیست اهل بت سازی هم نیستم امثال نیکا و امثال من و امثال شما همه آدمایی با سبک زندگیای مخصوص به خودمونیم و قطعا همه ایرادات و حسن هایی داریم و لزوما مورد قبول هم هم نیستیم.نه سبک زندگی نیکا برای من کاملا قابل تاییده نه سبک زندگی علی وردی مثلا.ولی نیکا برای من ملموس تره. 
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
بله متوجهم. خواستم بدونید که قصد من هم از استفاده کردن این کلمه اینه که میخوام بی طرفانه باشه و مثل مثلا اغتشاشگر نباشه و نمیخوامذاز کلمه معترض استفادا کنم. 

ببخشید این هشتکای مسلح شوید و.. رو کی میزد؟ اتفاقا خشونت رو اونها شروع کردن هم با خشونت فیزیکی و اطلاع نداشتن از مفهوم دفاع مشروع، هم با فحش خوار مادر دادن به سپاهی و ارتشی و بسیجی و هر شخصی که برای عده ای قابل احترامه. 

بله خیلی خوشحالم که نظر شما درباره سبک زندگی این دو شخص رو میدونم♡
madeline
17 مهر 02 20:50
جنگ ایران و عراق تقصیر براندازا بوده؟؟؟؟اینم از اون حرفای عجیب بودااااا اختلاف این دو کشور به دوره ی پهلوی برمیگرده ولی اینکه عراق جرئت حمله به خودش داد  به خاطر بی ثباتی کشور بعد از انقلاب ۵۷ از جمله اعدام امرای ارتش و.....بود و البته طولانی شدن جنگ هم تا حد زیادی به لجبازی یه عده ی خاص و آرمان گرایی های بی معنا و.... برمیگرده که بحثش طولانیه
راستی اینم بگم که اگه یه چیز باشه که تمام مردم از برانداز گرفته تا طرفدار حکومت درش مشترک باشن نفرت از مجاهدین و امثال رجویه نگران نباشید اونا تو ایران پایگاه اجتماعی ندارن اصلا. یه زمانی داشتن ولی الان این گروه رسما تروریست که در جنگ طرف عراق رو گرفتن مورد نفرت تمام جامعه هستن و این درمورد تجزیه طلبا هم صادقه.
بعد اینکه بحث خودکشی پیش اومد....
چقدررررر پارسال آدم خودکشی کرده پس😂
یه سوال دارم فقط اصلا پارسالو ول کن کاووس سید امامی هم به نظر تو خودکشی کرده بود؟کلا هرچی بگنو باور میکنید؟
بعد این سوالم از آقا حسینه فقط:شما میگی کسایی که پارسال مردن یا توسط"براندازا"کشته شدن یا"خودکشی"کردن؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب این کامنت هم که دیگه من نباید جواب بدم. تایید میکنم انشالله اقاحسین میان به گفتگوتون ادامه بدید. 

فقط یک چیزی دربارت اعدام ارتش و غیره بگم. الان تمام امنیت ایران که از تجزیه شدنش و غیره جلوگیری میکنه در دستان کیه؟ سپاه. ارتش به اون اندازه موثر نیست. 

ایا همین براندازا نمیگن در فردای ازادی دونه دونه سپاهیارو میکشیم و..؟ بماند که حتی با ارتشی ها هم مشکل دارن با این که نقش خاصی در به "اصطلاح سرکوب " نداشتن. 
نمونش شعار عدس پلو با کشمش و ادامشم که دیگه خودتون میدونید. 

اینو گفتم که بگم اعدام ارتش و سپاه و.. حکومت قبلی وقتی انقلابی صورت میگیره یک چیز طبیعیه و حکومت جمهوری اسلامی کارعجیبی نکرد در سال ۵۷
madeline
17 مهر 02 20:54
ببین همینجاست که بحث من و تو به بن بست میخوره و بی فایده میشه.تو عقاید خودتو درست مطلق میدونی و دنبال تحمیلش به بقیه ای.بچه ها باید اول در محیط مذهبی باشن و بعد هم اگه مذهبی نشدن ضعف داشتن.به این میگن تحمیل.تو حق داری بچتو با عقاید شخصیت آشنا کنی و اونجوری که دوست داری تربیتش کنی ولی نمیتونی بگی همه ی مردم باید بخوان بچشون در محیط مورد نظر تو تربیت بشه تو نهایتا میتونی برای تربیت بچه ی خودت تصمیم بگیری.نگران نباش تو کشورایی که حکومت دینی ندارن هم مدارس مذهبی وجود داره بچه هم بیشترین تاثیرو از خانواده میگیره بعضی ها هم مثل تو بزرگ تر که میشت خطشونو جدا میکنن.آموزش مذهبی برای بچه هایی که فضای خانوادشون غیر مذهبیه یا نوجوونایی که خودشون باورای دیگه ای دارن بیشتر لجبازی ایجاد میکنه تا جذب.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب چون "عقاید من" همین رو میگه. اصلت برای همینه که بعد از لا اکراه فی الدین گفته شده راه درست و غلط مشخصه. شما سراغ هر دینی بری خودشو درست میدونه. خود شما هم عقاید سیاسی خودت رو درست میدونی. 


خب شاید خانواده یه ادمی اصلا دزد بودن. اون بچه باید از اون ها تاثیر بگیره؟ پس سیستم اموزشی چی؟ و نه خیر من خودم نمونه ای هستم از کسی که فضای خانوادم متفاوت بود و اموزش مذهبی من رو لجباز نکرد. هرچند تاثیرش به اندازه چیزی که من رو برد تو این راه نبود
madeline
17 مهر 02 20:59
پس درمورد محرمو اربعین و تغییر مردمو.....جامعه ای که من دیدم با اونی که تو دیدی پس خیلی فرق داره.میدونم مردم همه جای دنیا غیر مذهبی تر شدن ولی مگه حکومت دینی مورد نظر تو برای هدایت نبود؟اگه ما هم مثل بقیه شدیم پس این حکومت دینی مثل اون حکومتای سکولار نتونسته جلوی این روند طبیعی رو بگیره
یه چیرم بگم هرچیزی که تحمیل بشه مردمو زده میکنه کشورای ارومای شرقی که سال ها حکومت کمونیستی و ضد دین(نه غیردینی)داشتن الان خیلی مذهبی تر از مردم بقیه ی اروپا هستن
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
حکومت دینی مورد نظر من قطعا تا حدود زیادی این روند رو کند کرده و جلوش رو گرفته. ما الان از همون اروپای شرقی خیلی مذهبی تریم. 
madeline
17 مهر 02 21:04
حکومت خیلی وقته خشونتو شروع کرده.مردم یه زمانی راهپیمایی سکوت میکردن به پلیس گل میدادن مردم سال ها فقط حرف زدن دنبال اصلاحات بودن دنبال گفت و گو بود حکومت نشنید اهمیت نداد جواب حرفو با زندان داد تلاش کرد مخالفو حذف کنه روزنامه رو تعطیل کرد نویسنده رو کشت(قتل های زنجیره ای) دانشجو رو ستاره دار کرد اخراج کرد و..... حکومتا هستن که معترضینو  رادیکال میکنن.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
خب بله این نقد ها وارده و قابل توجه. 
البته توجیح نمیکنه خشونت وسیع اغتشاشگر ها رو که نسبت به امکاناتی که داشتن و جمعیتشون خیلی زیاد بود
madeline
17 مهر 02 21:11
نه عزیزم.کسی که بخواد نیروی دفاعی کشورو  از بین ببره از نظر من احمقه.البته من نمیگم رضا پهلوی رهبره ولی اگه از نظر شما رهبر محسوب میشه حرفاش درمورد سپاهی ها و خطاب بهشونو بخون.شعارایی که مردم عصبانی میدن فرق داره با چیزی که باید اتفاق بیفته.اون اعداما هم میشه گفت عرف انقلاب های کمونیستی بود در اون زمان(حکومت دینی مگه نبود؟)بعدم مگه هرچی عرفه قابل پذیرش میشه؟عرف بود یا نبود با اون وضعیت باوجود مشکلات دیرینه ی بین ایران و عراق و دیوونه ای مثل صدام و با تحریکات مداوم حکومت ایران درمورد صدور انقلاب که تهدید محسوب میشد برای کشوری مثل عراق ضعیف کردن ارتش سم بود برای کشور
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
فعلا که همین معترضا به قول شما همین حرکتو میخوان بکنن. 
بعدم من یکی مطمئنم که ارتش اگر هم بود نمیتونست کاری که بسیج کرد رو بکنه. ایران با ایده اولوژی و فرهنگ شهادت طلبی پیروز شد نه اسلحه. اگر به قدرت نظامی بود فقط که کل دنیا جلوی ایران بودن. چرا ذره ای خاک ندادیم؟ 
madeline
17 مهر 02 21:17
عقاید مذهبی با چیزی مثل دزدی فرق داره بد بودن دزدی نمود بیرونی داره صدمه ی مستقیم و مادی میزنه اونی که دزدی میکنه هم میفهمه دزدی بده ولی درمورد دین اینطور نیست تو نمیتونی به کسی ثابت کنی مثلا آدم حوا وجود داشتن یا نه.این نمود بیرونی نداره باوره واسه تو که قبولش کردی واقعیه برای کسی که نکرده حکم افسانه رو داره.مادی نیست نمیشه ثابتش کرد تو دلت نمیخواد به بچت درمورد زئوس درس بدن و بهش بگن زئوس واقعا خدای خدایانه یه آدم غیرمذهبی هم همین حسو نسبت به باورای تو داره بعد اینکه تو کشورای سکولار هم بچه ها در مدارس غیر مذهبی هم با ادیان آشنا میشن اما نه به عنوان واقعیت محض بلکه به عنوان چیزی که میتونن باورش کنن یا نه.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
حقیقتت بی دینی در جامعه هم نمود بیرونی داره. و بله به همین دلیل حکومت اسلامی رو دوست دارم جون دوست دارم در مدرسه بهم درباره ادم حوا درس بدن نه مثلا زئوس و غیره
madeline
17 مهر 02 21:21
چرا فکر میکنی مثلا از اروپای شرقی و ترکیه مذهبی تریم؟بحث فقط آزادیای جنسی و حجاب نیست تا جایی که من دیدم  جامعه ی ایران تا حد زیادی حتی بدبین شده به مذهب.و از نظر من حکومت دینی روند دور شدن مردم از مذهبو تسریع کرده
دیگه بیشتر از این وقتتو نمیگیرم بحث جالبی بود موفق باشی🧡
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
چون بر اساس تصویری که از اونجا میبینم و از ایران به چشم دیدم قضاوت میکنم. 
خب دید من و شما فرق داره. هم از جامعه ایران هم از روند دور شدن. من که جمعیتی که تو بابل اومدن تو خیابون برای تاسوعا رو دیدم. جمعیتی که برای شوهر معلمم که شهید شده بود (جانباز بودن)  اومده بودن تو تشیعش و... رو دیدم که داشتم له میشدم بینشون. همه رو همین امسال. 

بله همچنین..🌼
madeline
17 مهر 02 21:23
خب منم همینو میگم تو دوست داری نه همه ی مردم یا حتی اکثریت مردم تو کشورای سکولار اونایی که آدم و حوا میخوان بچه رو میفرستن مدرسه ی دینی یا خودشون این چیزا رو بهش یاد میدن تلاش کردن برای تبدیل این چیزا به روایت غالب بیشتر باعث میشه مردم مورد تمسخر قرار بدن این مسائلو
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
شما در صورتی میتونی این حرف رو بزنی که از همه نظرسنجی کرده باشی. 
بعد هم خب شما داری با "من" بحث میکنی. پس نظر من رو میخوای بدونی. پس داریم درباره نظر من و شما بحث میکنیم. ما هیچکدوم نباید نماینده تمام جامعه یا حتی همفکر های خودمون تلقی بشیم
ᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛᴡʜɪᴛᴇ ʙᴀᴛ
18 مهر 02 6:42
مدلین جان میدونی حاجی
ما نیستیم که عقایدمونو به بقیه تحمل میکنیم

اونایی که به قول شما تحمل کننده ان همین جماعت قاتلن که شما افتخار میکنین بهش... با شعار آهای آهای نشسته ها مهسای بعدی از شماست... 

یه جوون ۱۵ ۱۶ ساله که نظارتیم روش نیست مثل همین نیکای شما که سقف رو سر نداره و این حرفا خب جوگیره پا میشه میاد وسط

بعد نیکا و حدیث میمیرن... آره خون با خون شسته میشه ولی مقصر مرگ اینا روح&zwnjالله عجمیان بود یا آرمان؟ مقصر مرگ اینا دانیال و حسین بودن که تیکه تیکه شدن؟

نبودن... اون بچه ای که به خاطر چادری بودن مادرش کور شد درست مثل همون نوزاد فلسطینی که موند زیر آوار بمباران اسقاطیلیا بیگناه بود....

شما عادت دارین به بیگناه کشی، شما قاتل پرستین... همینطور که محمد مهدی املت «برعندازا به سردار ما میگن کتلت دیگه؟ نه؟» تا یکیو کشت شاه شد براتون، تا با پوتین همون جوون کوبیده تو صورتش به وجد اومدین، تا کشیدش رو زمین هلهله کردین... تا ماعم تقاص خون و با خون گرفتیم شاکی شدین

حرف خودتونه دیگه؟

ولی شما چی؟ شما کیو کشتین برای خونخواهی؟ آرمان و با ناخن گیر تیکه تیکه کردین، بالا سر جنازش رقص و هلهله کردین

این تقاص خون مهسا بود...؟ خب می&zwnjرفتین یقه هرچی بیماری زمینه ای که تو دنیاست رو می&zwnjگرفتین

جماعت افتخار آفرین شما همون قاتلای وحشی و خونخوارن که بی دلیل هرکسیو که لباس سبز حفاظت از وطنشو داشته باشه میکشن، هرکسی و که لباس تعلیم دین یا یادگار مادرش حضرت زهرا رو سر کرده باشه میزنن...

و افتخار میکنین به این کارا...

می&zwnjدونی نتانیاهوعم به جنایتاش افتخار میکرد؟ برای اونم ۲۵ سال خیلی دور بود و شاید جوک بود اصلا... ولی اون روزی که ما جا پای نیروهای حماس بذاریم و قاتلای آرمان و روح الله و دانیال و حسین و اونایی که کوچیک ترین تاثیری تو مرگشون داشتن حتی با یه هشتگ و مثل سگای اسقاطیلی به گور بفرستیم، اونقدر دور نیست ولی خیلی اون روز سخت میشه برا خیلیا🗿💪🏿

امیرالمومنین مولا علی: يَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى آلْمَظْلُومِ.

روز انتقام مظلوم از ظالم، شديدتر از روز ستم كردن ظالم بر مظلوم است
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
به کامنتای موافق همونطور که گفتم جواب نمیدمپچون نیازی نیست دیگه خودتدهرچی لازم بود رو گفتی😅
ولی 👌🏻👍🏻
یکی از مایکی از ما
18 مهر 02 9:01
سلام بر دختر فهیم و با بصیرت، الهی از سربازان آقا امام زمان عج بشی، درود بر شما
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
سلام. ممنونم از لطفتون🌼
انشالله💙
madeline
18 مهر 02 10:44
آقا هر دفعه میام اینجا یه چیز عجیب تر میبینم یعنی واضح نیست کدوم گروه بیشتر از چهل ساله دارن خودشونو باوراشونو به جامعه"تحمیل"میکنن؟کدوم گروه از روز اول سرکار اومدنشون سیاست حذفی داشتن و مخالفا رو کنار زدن؟اصلا براندازا اگرم بخوان چیزی رو تحمیل کنن چجوری میتونن اینکارو بکنن؟پول و قدرت و اسلحه و همه چیز که دست همفکرای شماست.درمورد معترضینم بگم که همه جور آدمی بینشون بود از گروه های سنی مختلف و طبقه های اجتماعی مختلف و شخصیتا و خانواده های مختلف.این قضیه ی جوگیری و اینا هم خاصیت تموم اعتراضات همه جای جهانه.البته جوگیری اینجا معنی بی عقلی نمیده صرفا شجاع ترت میکنه.یعنی میگی سال ۹۸ ام جوگیر بودن؟۹۶؟۸۸؟کارگرا؟کشاورزای مسن اصفهانی که سال ۱۴۰۰ با تیرساچمه ای ازشون پذیرایی شد؟اونا ام جوگیر بودن؟هرکی اعتراض داره جوگیره؟مقصر مرگ اینا علی وردی و عجمیان نبودن ولی اینا طرف مقصر وایساده بودن دست معترضا که به بالاییا نرسید یه مشت آدم عصبانی خشمشونو سر اینا خالی کردن که من اصلا اینو تایید یا توجیح نمیکنم البته.قاتل پرست؟بیگناه کش؟عجیبه واقعا.نواب صفوی رو میشناسی؟قهرمانه برا همفکرای شما.نمیگم نباید باشه ها.میگم تو این ماجراها از اول تاریخ تا الان خشونت وجود داشته و نمیشه ازش فرار کرد و همیشه ام یه عده از کسایی که دست به خشونت میزنن قهرمان میشن در نظر یه عده از مردم.کرمی قهرمان من نیست شاید برا یه عده باشه البته ولی هیولایی که شما ازش ساختیدم نیست مجازات دو تا لگد زدن اعدام نیست به این نمیگن تقاص خون گرفتن.عجمیان و علی وردی هم فرشته هایی که براتون ساختن نبودن قطعا.راستی یکم فکر کن که این ماجرا یه مقدار ممکنه بزرگنمایی شده باشه.قضیه ناخنگیر و ....یادمه میگفتن رو بدنش جای پاشنه کفش زنونه بود آخه کی با کفش پاشنه دار میره تظاهرات؟
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
من کامل نخوندم چون اصلا به من ربط نداره فاطمه باید بیاد جواب بده. که الان باید مدرسه باشه احتمالا. 
ولی شما دیگه حرف بزرگنمایی رو نزن که یادم نرفته میگفتن تو بدن نیکا شاکرمی هشتاد تا دی ان ای مختلف پیدا شده. 
این که جای کفش زنونه بود هم احتمالا از خود من شنیدی چون منم نوشتم این موضوع رو تو وبم. کفش عروس نه حالا ولی یک مقدار کم پاشنه داشتن کفش چیز طبیعیه. مادر خودمم میخواد بره پیاده روی حتی یه کفشی میپوشه که یک ذره پاشنه داره. 

اساسا من سر شهید آرمان خیلی غیرتیم برای همین هیچ جوره نمیتونم با ملایمت جواب قضیه دو تا لگد و فرشته و اینا رو بدم. اگر کس دیگه ای جای شما بود جوابشو میدادم
madeline
18 مهر 02 10:53
ببین مهسا جرقه بود.چهل و چندسال با همین"تحمیل عقاید"و کمیته و گشت ارشاد و بگیر و ببند مردمو تحقیر کردن.یه جایی دیگه صبر مردم تموم شد.نسل جدید میخواد اونجوری که فکر میکنه درسته زندگی کنه نمیخواد زندگی شخصیش تحت کنترل عقاید یه عده دیگه باشه.شما هم همینید.خودتون انتخاب کردید که چجوری باشید نزاشتید خانواده و جامعه و .... تصمیم بگیره براتون امثال منم همینو میخوایم.اینجا دیگه اهمیتی نداشت مهسا به خاطر بیماری زمینه ای مرد یا هلش دادن یا کتکش زدن یا سکته کرد.نباید اصلا گشت ارشادی وجود میداشت که امثال مهسا رو دستگیر کنه.مهسا نباید اون لحظه اونجا میبود.یه جوری میگی انگار معترضا قتل عام کردن سپاهیارو.اسم ببر عدد بگو چندتا سپاهی کشته شد؟آره مردم اولش مسالمت آمیز حرف میزنن نیرویی که باید مدافع مردم باشه وقتی جلوی همون مردم بایسته برخورد دیگه ای ممکنه ببینه.هرچند خشونت از طرف معترضین اصلا گسترده نبود.کدوم چادری رو زدن؟اسم ببر زمانشم بگو درمورد"لباس تعلیم دین"هم فعلا شده لباس حکومت.عادلانه نیستا ولی خب متاسفانه مردم همه رو به یه چشم میبینن.
madeline
18 مهر 02 11:00
درمورد اسرائیلم اسرائیل اصلا اهمیتی برای من نداره چرا یه جوری میگی انگار من طرفدار اسرائیلم؟البته شما خودتم یکم جوگیر شدی نابودی اسرائیل هنوزم جکه.فقط خدا به داد مردم غزه و درکل مردم منطقه برسه با این ماجراجوییای حماس.این گروها قدرت شکست دادن حکومتی مثل اسرائیل که کل دنیا پشتشنو ندارن صرفا با خرابکاریای اینجوری هم جون یه عده غیرنظامی رو میگیرن هم بزرگترین ضربه رو به ملت خودشون میزنن.بعدم یعنی چی جا پای حماس بزارید؟مگه با بیگانه طرفید؟یعنی چی هرکسی که حتی با "هشتگ"نقش داشته رو بکشید؟مگه میشه با"هشتگ"شریک قتل شد؟این همفکرای شمان که از روز اول هر معترضی رو دشمن دیدن.اینجا وطن همه ی ماست.و همفکرای شما صاحبش نیستن که بقیه رو بیگانه حساب کنن و از بین ببرن.
madeline
18 مهر 02 11:02
بعد یه سوال دیگه کی به خاطر چادری بودن مادرش کور شد؟اسمشو بگو فقط
madeline
18 مهر 02 12:21
آره منم منظورم این نبود که فقط شما بزرگنمایی میکنید .کلا این مدل داستانا مثل همین قضیه ی تجاوز به نیکا و اینا(چیزایی که گفته میشن تا مردمو احساساتی کنن)باور پذیر نیست برام حداقل تا زمانی که شواهد کافی نباشه و حتی به نظرم اینجور دروغا تاثیر منفی میزاره و بیشتر میترسونه همه رو و بی اعتماد میکنه.ولی خب روایتای حکومتم در اکثر موارد پرن از بزرگنمایی و مقدس نمایی.کلا هر دو طرف اینکارو میکنن تا بتونن از احساسات و خشم مردم استفاده کنن یا ترس ایجاد کنن و دیگه دست خودمونه که چی رو باور کنیم چی رو نه.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
البته قضیه جای کفش که عکس هست از صورتش و مشخصه. 
madeline
18 مهر 02 12:26
بابا راحت باش ما که این حرفا رو نداریم باهم هرجور میخوای جواب بده 😂😂
منم منظورم البته توهین به علی وردی نبود.فقط گفتم درمورد "کشته شده ها" از هر باور و عقیده ای که باشن در همه جای دنیا بزرگنمایی انجام میشه و خب گروه مقابل هم همینکارو درمورد امثال نیکا میکنه که خب کار رایجیه ولی برای من یکی حداقل قابل قبول نیست.از نظر من این آدما هم در بهترین حالت یکی بودن مثل من و شما.حالا شما به دلایل مذهبی یا هرچیز دیگه ای مثلا یه نفرو قهرمان میدونی که خب عیبی هم نداره.
◦•●◉✿اســماءالـهدی✿◉●•◦
پاسخ
نه خب دیگه بعد یکی دو سال اشنایی نمیشه. 
بله میدونم